شمانیوز
شما نیوز

با تاسیس شرکت بیمه ای مشترک ایرانی-سوری

پیشگامی بیمه البرز در انتقال ریسک صنعت بیمه و کاهش اثرات تحریم

در سال های اخیر، صنعت بیمه کشورمان با اعمال تحریم های ناعادلانه تحت تاثیر قرار گرفت که یکی ازاین اثرات سوء، محدودیت واگذاری ریسک های بزرگ بیمه ای به شرکت های بیمه اتکایی بین المللی است.

پیشگامی بیمه البرز در انتقال ریسک صنعت بیمه و کاهش اثرات تحریم

موضوعی که با روی کارآمدن دولت سیزدهم و عزم جدی دولت برای کاهش اثرات منفی تحریم ها مورد پیگیری قرارگرفت و راه حل آن هم چیزی بجز دیپلماسی اقتصادی نبود. در همین راستا رییس جمهور کشورمان با سفر به کشور سوریه و باهدف تحکیم و ارتقای روابط اقتصادی دو کشور زمینه را برای تحرک و پویایی هر چه بیشتر صنایع کشورمان فراهم کرد که در گام نخست شرکت مشترک بیمه ایرانی سوری با راهبری بیمه البرز تاسیس شد و هدف از اجرای آن هم حمایت از سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی است.

مدیرعامل بیمه البرز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پذیرش ریسک 500 میلیارد دلاری توسط صنعت بیمه کشورمان و عدم امکان انتقال آن به شرکت های بیمه اتکایی بین المللی گفت: تاسیس این شرکت با سهم 60 درصدی طرف ایرانی و گسترش همکاری ها با کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس، نقش بسزایی در کاهش اثرات تحریم دارد و عملا بخشی از ریسک پذیرفته شده در داخل کشورمان منتقل می شود.

به گفته موسی رضایی، این شرکت بیمه ای علاوه بر حمایت از سرمایه گذاران ایرانی فعال در سوریه، تمام زائران از سراسر جهان را که به سوریه سفر می کنند، تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد.

خاطر نشان می شود چندی پیش نیز وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و امور خارجه کشورمان در نشست های خبری مشترک با همتایان سوری خود، پیشرفت های اجرایی در توافقنامه های اقتصادی بویژه تاسیس شرکت بیمه ای را موتور محرک سرمایه گذاری بین این دو کشور دانستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied