شمانیوز
شما نیوز

نوشیدنی‌ | نوشیدنی‌ تابستانی

چند نوشیدنی خنک تابستونی به روش کافی شاپی

نوشیدنی‌های تابستانی انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید یک نوشیدنی خوش طعم برای رهایی از گرما و یا مهمانی‌ها آماده کنید.

چند نوشیدنی خنک تابستونی به روش کافی شاپی

به گزارش شمانیوز: نوشیدنی‌های تابستانی آن هم در اوج گرما لذت فوق‌العاده‌ای دارد. معمولاً طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی با هم متفاوت است و شما برای آماده کردن انواع نوشیدنی‌ سرد تابستانی می‌توانید از مواد اولیه و میوه‌های متفاوتی استفاده کنید.

اما کدام نوشیدنی خنک طعم بهتری دارد و برای پذیرایی از مهمان مناسب‌تر است؟ آیا طریقه درست کردن انواع نوشیدنی‌های سرد برای یک روز تابستانی را بلد هستید؟ در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد آشنا شوید.

 

انواع نوشیدنی خنک تابستانی

شربت آلبالو

«شربت آلبالو» از نوشیدنی‌های تابستانی است که برای درمان گرمازدگی در روزهای گرم تابستان بسیار مفید است. این در حالی است که آلبالو چه به صورت میوه تازه و چه به صورت شربت و حتی آلبالو پلو از قدیم‌الایام بسیار برای درمان گرمازدگی و پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه شده است.

شربت خوشرنگ و خوشمزه آلبالو یکی از لذیذترین انواع نوشیدنی‌های سرد است که می‌توان در روزهای گرم سال برای پذیرایی از مهمان و به عنوان یک نوشیدنی مجلسی در کنار غذا نیز سرو نمود.

 لیموناد

«لیموناد» یکی از نوشیدنی‌های تابستانی معروف است که می‌توان آن را مناسب فصل زمستان هم تهیه کرد. انواع مختلفی از لیموناد را می‌توانید در منوی کافی‌شاپ‌ها پیدا کنید. ولی معروف‌ترین نوع آن، «لیموناد نعنایی» است. برای کسانی که رژیم لاغری دارند و می‌خواهند کالری کمتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توان از موادی استفاده کرد که با خیال راحت‌تر این نوشیدنی را مصرف کنند.

شما می‌توانید در طرز تهیه لیموناد خانگی رژیمی به جای استفاده از شکر، عسل را جایگزین کنید. اگر از عسل استفاده می‌کنید، آن را همراه با آب نجوشانید. چون باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد.

شربت سکنجبین

«سکنجبین» که اغلب به صورت شربت استفاده می‌شود یک درمان عالی برای گرمازدگی و یکی از انواع شربت‌های تابستانی است. سکنجبین را هم به صورت نوشیدنی تابستانی و هم با کاهو میل می‌کنند. شما می‌توانید این شربت را به عنوان یک نوشیدنی سرد خانگی برای مهمانی به خصوص در فصول تابستان و بهار تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

در طرز تهیه شربت سکنجبین باید دسته نعناع را خوب تمیز کنید. ساقه‌ها و برگ‌های زرد نعناع را جدا کنید. سپس نعناع‌ها را در یک آبکش بریزید و چند بار با آب فراوان بشویید تا کاملاً تمیز شود. بعد از تمیز شدن نعناع‌ها، ساقه‌های نعناع را کنار هم قرار دهید، دسته کنید و آن را برای تهیه شربت سکنجبین آماده کنید.

شیر طالبی

نوشیدن یک لیوان «شیر طالبی» در اوج گرمای تابستان لذت وصف‌ناپذیری دارد که نه تنها عطش‌تان را برطرف می‌کند، بلکه خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد. شیر طالبی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های سرد است که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را تهیه کنید.

این نوشیدنی خنک به قوی شدن سیستم ایمنی بدن و همچنین درمان بیماری‌های مختلف کمک می‌کند و گزینه بی‌نظیری برای پذیرایی از مهمان‌ها محسوب می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه شیر طالبی مخصوص باید یک طالبی با اندازه متوسط انتخاب کنید. طالبی را با آب فراوان بشویید. سپس آن را خوب خشک کنید.

حالا طالبی را از عرض آن برش دهید. سپس پوست طالبی را جدا کنید. آن را به قطعات کوچک خرد کنید و با مخلوط‌کن میکس کنید.

موهیتو

«موهیتو» یکی از انواع نوشیدنی‌های سرد و خنک است که نوشیدن آن در تابستان فوق‌العاده است. طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی با لیمو معمولاً برای گرمای تابستان بسیار دلچسب است. تجربه خوردن این نوشیدنی سرد و باکلاس کافی شاپی معمولاً بسیار خوشایند است. ولی خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را با مواد ساده و در دسترس با نعناع و هندوانه و یا توت فرنگی و موز و پرتقال در خانه درست کنید.

موهیتو را می‌توانید با عرق نعناع و نعناع کوبیده شده درست کنید. در طرز تهیه نوشیدنی خنک موهیتو با عرق نعناع باید عرق نعناع، آب، شکر و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. وقتی دانه‌های شکر حل شدند، قالب‌های یخ را اضافه کنید.

دیتاکس واتر

«دتاکس واتر»، «دیتاکس واتر» یا «آب سم زدایی بدن» نوعی نوشیدنی خنک جذاب است که این روزها بیشتر از همیشه طرفدار پیدا کرده است. این آب با خیس کردن انواع میوه و سبزیجات پر از فایده در خود، سرشار از ویتامین‌های مفید برای بدن است. از طرف دیگر به دلیل میکس نشدن میوه در آب کالری فوق‌العاده پایینی دارد و تنها خواص آن‌ها را به خود جذب کرده است.

این آب مقوی و خوش طعم برای رژیم‌های سم زدایی و پاکسازی بدن بسیار مفید است و به دلیل نداشتن کالری نوشیدنی مفید برای کاهش وزن محسوب می‌شود. شما می‌توانید دیتاکس واتر را با استفاده از میوه‌ها و ادویه‌های گیاهی مختلف آماده کنید.

معجون شیر پسته

انواع معجون ایرانی چه با بستنی و چه به صورت اسموتی از جمله سالم‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی و ایرانی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی بسیار مفید است. برای تهیه‌ این نوشیدنی خنک و مقوی ابتدا شیر سرد را با پسته و هل در غذاساز یا میکسر بریزید تا یک مایه خمیری درست شود. سپس شیر یخ‌زده را اضافه کنید و باز هم در میکسر هم بزنید تا یکدست شود.

اگر خرید پسته برای شما امکان‌پذیر نیست هم نگران نباشید. معجون شیر موز و شیر خرما هم یک بمب تقویت سیستم ایمنی بدن است.

اسموتی توت فرنگی

در طرز تهیه نوشیدنی خنک و خوشمزه «اسموتی توت فرنگی» باید توت فرنگی‌ها را بشویید. قسمت سبز آن را جدا کنید. از وسط برش بزنید.

موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. همه را در یک کاسه بریزید و در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزنند. بعد از حدود ۲ ساعت آن‌ها را از فریزر بیرون آورده و در مخلوط‌کن بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied