شمانیوز
شما نیوز

بنزین | افزایش قیمت بنزین

خبر خوش برای مردم | بنزین گران نمی شود

جواد اوجی درباره افزایش قیمت نفت گفت : مردم خیالشان راحت باشد. بنزین گران نم یشود.

خبر خوش برای مردم | بنزین گران نمی شود

وزیر نفت جواد اوجی  در حاشیه جلسه دولت درباره شایعه پراکنی های افزیاش قیمت بنزین گفت: من چندین بار مصاحبه کرده ام  و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش بارها این تکذیب را تکرار کرده است. خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی‌گیرد و دولت چنین برنامه‌ای ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

وزیر نفت افزود: برای تولید بنزین هیچ جای نگرانی نیست و پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت تولید مشغول هستند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در سراسر جایگاه‌ها داریم. روال تامین بنزین به صورت عادی انجام می‌شود و مردم به شایعات توجه نکنند.

اوجی با بیان این‌که «نسبت به سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین بیشتر ذخیره داریم»، گفت: مجلس در قانون بودجه مصوب کزده که مردم برای سوخت گیری باید از کارت شخصی خود استفاده کنند به همین دلیل ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم. همه جایگاه‌ها کارت سوخت دارند ولی تعداو آن را کم کرده‌ایم. در ابتدای اجرای این طرح مردم ۱۷ درصد از کارت خود استفاده می‌کردند ولی امروز این عدد به ۷۵ درصد رسیده است. کارت جایگاه‌ها هم برای موارد اضطراری است که مردم یا کارت خود را گم کرده‌اند یا آن را فراموش کرده‌اند. باز هم تاکید می‌کنم که این مسئله تکلیف مجلس برای وزارت نفت بوده است.هیچ جایگاهی جق ندارد بگوید کارت سوخت ندارم.

وی در جریان بازدید از نمایش خودروهای هیبریدی در حیاط دولت اظهار کرد: وزارت نفت از تولید خودروهای هیبریدی و برقی حمایت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند، خود سوخت یا معادل میزان صرفه‌جویی در مصرف (که تقریبا ۵۰ درصد است) مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آنها کمک خواهیم کرد.

منبع : اقتصاد 100

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied