شمانیوز
شما نیوز

زیره سبز | خواص زیره سبز

دانستی های باورنکردنی از ریزه سبز | خواص جالب زیره سبز

در مقاله زیر اطلاعات مفیدی درباره خواص زیره سبزبه دست می آورید.

دانستی های باورنکردنی از ریزه سبز | خواص جالب زیره سبز

زیره سبز هم به صورت دانه کامل و هم به صورت پودر آسیاب شده موجود است. در بسیاری از غذاها از زیره سبز استفاده می شود. زیره سبز خواص درمانی زیادی دارد.  در ادامه به برخی از خواص این گیاه اشاره می کنیم.

زیره سبز و هضم غذا 

رایج ترین استفاده سنتی زیره برای سوء هاضمه است. در واقع، تحقیقات مدرن تأیید کرده است که زیره ممکن است به بهبود هضم طبیعی کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است فعالیت آنزیم های گوارشی را افزایش داده و به طور بالقوه هضم را تسریع کند.

زیره همچنین باعث افزایش ترشح صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی در روده شما کمک می کند.

 زیره سبز حاوی ترکیبات گیاهی مفید است

زیره حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی است که با فواید بالقوه سلامتی مرتبط هستند، از جمله ترپن ها، فنل ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها. تعدادی از اینها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، که مواد شیمیایی هستند که آسیب رادیکال های آزاد به بدن شما را کاهش می دهند. 

زیره سبز

رادیکال های آزاد اساساً الکترون های تنها هستند. الکترون ها جفت بودن را دوست دارند و وقتی از هم جدا می شوند ناپایدار می شوند. این الکترون‌های تنها یا «آزاد» دیگر شرکای الکترونی را از سایر مواد شیمیایی بدن شما می‌دزدند. این فرآیند "اکسیداسیون" نامیده می شود.

اکسیداسیون اسیدهای چرب در عروق شما منجر به گرفتگی عروق و بیماری قلبی می شود. اکسیداسیون همچنین منجر به التهاب در دیابت می شود و اکسیداسیون DNA می تواند به سرطان کمک کند. آنتی اکسیدان هایی مانند آنهایی که در زیره وجود دارد، الکترون را به یک الکترون رادیکال آزاد تنها می دهد و آن را پایدارتر می کند.

زیره سبز ممکن است کلسترول خون را بهبود بخشد

زیره سبز همچنین در مطالعات بالینی کلسترول خون را بهبود بخشیده است.

در یک مطالعه، مصرف 75 میلی گرم زیره دو بار در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش تری گلیسیرید خون ناسالم شد. در مطالعه دیگری، سطح کلسترول LDL "بد" اکسید شده در بیمارانی که عصاره زیره را طی یک ماه و نیم مصرف می کردند، تقریباً 10 درصد کاهش یافت.

زیره سبز ممکن است با التهاب مبارزه کند

مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره زیره از التهاب جلوگیری می کند. اجزای مختلفی از زیره وجود دارد که ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد، اما محققان هنوز نمی‌دانند کدام یک از آنها مهم‌تر است. نشان داده شده است که ترکیبات گیاهی موجود در چندین ادویه باعث کاهش سطح یک نشانگر التهابی کلیدی، NF-kappaB می شود.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای دانستن اینکه زیره در رژیم غذایی مفید هستند یا مکمل های زیره در درمان بیماری های التهابی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied