شمانیوز
شما نیوز

تقویت و ارتقای زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال در ایران زمین

بانک ایران زمین همواره گام‌های خود را برای کسب بهترین نتایج با اقدامات هدفمند در مسیر موفقیت قرار داده است. این بانک با همکاری و همراهی مجموعه کارکنان خود با تدابیر و برنامه‌های فناورمحور، فراز و نشیب‌های مسیر رشد و درآمدزایی خود را پشت‌سر می‌گذارد. برای این مهم همواره بانک ایران زمین تلاش می‌کند تا برای تقویت و ارتقای زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک تکیه کرده و کلیه برنامه‌های خود را در حوزه فناوری اطلاعات بانکی به روز نگه دارد.

تقویت و ارتقای زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال در ایران زمین

به گزارش شمانیوز، تامین نیاز و پاسخ به درخواست های مشتریان و کاربران بانکداری دیجیتال، نیازمند ارائه سرویس های مطلوب در پلتفرم های بانک است که این مهم از طرف بانک ایران زمین با تلاش کارکنان و مدیریت این مجموعه مالی در حوزه فناوری اطلاعات در حال انجام است. گواه این موضوع و مسیر حرکت بانک ایران زمین در حوزه بانکداری الکترونیک در آخرین گزارش فعالیت‌های این بانک مشاهده می‌شود. براساس بررسی‌های انجام‌شده،  ۹۷ درصد تراکنش های بانک ایران زمین در خارج از شعبه و از طریق سرویس های بانکداری دیجیتال این بانک انجام می شود. 

مدیرعامل بانک ایران زمین، وجود یک ساختار در روند ارائه یک محصول را امری ضروری می‌داند که بر این اصل، اولویت بانک ایران زمین بر ایجاد یک ساختار دقیق و برنامه ریزی منظم، قرار گرفته و این بانک تلاش می‌کند تا محصول و سرویس های خود را به بهترین شکل و در کمترین زمان به دست مشتریان و کاربران خود برساند و پاسخگوی مسائل مشتریان باشد. 

بانک ایران زمین همواره سعی کرده است تا با اجرای برنامه‌های نوین و ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان و متقاضیان دریافت وام، مسیر توسعه بانکداری دیجیتال را در این مجموعه با سهولت و آسانی براساس روش‌های روز دنیا به انجام برساند. پلتفرم‌های همراه بانک فراز و همراه پلاس فراز ایران زمین، همچنین اینترنت بانک ایران زمین از جمله محصولات فناورمحور بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال است که متقاضیان و مشتریان می‌توانند سرویس‌های بانکی مورد نیاز خود را دریافت کنند. 

یکی دیگر از این مسیرها که برای بهینه‌تر شدن فعالیت‌های بانکی در ایران زمین طراحی شده ، سامانه مدیریت ریسک عملیات است. عملیات بانکی شامل فعالیت‌های متنوعی است که به صورت روزانه در واحد‌های مختلف بانک انجام می‌شود. سامانه مدیریت ریسک عملیاتی بانک ایران زمین با ایجاد تعامل و ارتباط بین این واحدها، به بانک این امکان را می‌دهد تا ریسک عملیاتی مرتبط با تمام فعالیت‌های خود را سنجش کند. با جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با زیان در هر شعبه، سامانه قادر است رویداد‌های زیان را در سیستم ثبت کند و این اطلاعات به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری‌های اثربخش برای مدیران بانک مورد استفاده قرار بگیرد. 

سامانه مدیریت ریسک عملیاتی بانک ایران زمین، علاوه بر شناسایی و کاهش ریسک‌های عملیاتی، دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که در بهبود عملکرد و کارایی بانک تأثیرگذار خواهد بود. سامانه این امکان را به کاربران می‌دهد تا اطلاعات مرتبط با زیان در هر شعبه و رویداد‌های زیان را جمع‌آوری و در سیستم ثبت کنند. این اطلاعات ارزشمند در تحلیل ریسک‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری‌های بعدی بانک استفاده می‌شوند. 

با رونمایی از سامانه مدیریت ریسک عملیاتی، بانک ایران زمین توانسته است نقاط ضعف و ریسک‌های عملیاتی خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای کاهش و مدیریت آن‌ها را بهبود بخشد. این سامانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند در مدیریت ریسک عملیاتی، نقش بسزایی در بهبود عملکرد و افزایش اطمینان مشتریان بانک داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied