شمانیوز
شما نیوز

دکتر خاندوزی در جلسه ستاد مرکزی اربعین وزارت اقتصاد:

با آمایش بهینه شعب بانکها، پرداخت ارز به زائرین اربعین در اقصی نقاط کشور فراهم شود

دکتر سید احسان خاندوزی در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیران شبکه بانکی خواست تا با آمایش بهینه شعب بانکها، پرداخت ارز به زائرین مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در اقصی نقاط کشور فراهم شود.

با آمایش بهینه شعب بانکها، پرداخت ارز به زائرین اربعین در اقصی نقاط کشور فراهم شود

دکتر خاندوزی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات ایجاد هم افزایی بین دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم پیاده روی اربعین است؛ گفت: همه دستگاه های تابعه باید به اشتراک گذاشتن امکانات خود چه در ایران چه در کشور عراق برای کمک به یکدیگر تلاش کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه باید دسترسی زائرین حسینی به ارز مورد نیاز خود جهت سفر به کشور عراق تسهیل شود؛ اظهار داشت: مدیران شبکه بانکی تلاش کنند؛ در اسرع وقت با آمایش بهینه شعب بانکی، پرداخت ارز به زائرین مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در اقصی نقاط کشور فراهم شود و در هر شهر حداقل یک شعبه بانک، تسهیلات ارزی ارائه دهد.

وی افزود: در صورتی که شعب ارزی در شهری وجود ندارد اعلام شود تا مجوز لازم جهت ایجاد شعبه ارزی یا باجه ارزی در شعبه ریالی از بانک مرکزی گرفته شود تا دغدغه زائرین حرم حسینی از جهت تامین ارز برطرف شود.

در ادامه این جلسه رئیس کل بیمه مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده وخدماتی که شبکه بیمه ای در ایام پیاده روی اربعین انجام می دهد؛ ارائه داد و همچنین نجار زاده مدیر عامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات شبکه بانکی از قبیل تامین ارز زائرین، نحوه ارائه تسهیلات به زوار مراسم راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

گفتنی است جلسه ستاد مرکزی اربعین وزارت اقتصاد با حضور ذبیح اله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد، قریشی مدیر کل دفتر وزارتی، شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیراقتصاد، محمدی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دبیر ستاد، مدیران عامل شبکه بانکی و بیمه ای کشور و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied