شمانیوز
شما نیوز

غذا | غذای نرگسی

یک غذای ساده و فوری برای نهار | طرز تهیه غذا نرگسی

طرز تهیه غذای نرگسی را میتوناید در زیر مطالعه کنید.

یک غذای ساده و فوری برای نهار | طرز تهیه غذا نرگسی

شام نهار یکی از وعده های اصلی غذا دربین ایرانی ها می باشد. یکی از مشکلات خیلی از خانواده ها درست کردن غذا برای شما و نهار است. درست کردن  غذا برای بسیاری افراد سخت و گاهی اوقات افراد وقت درست کردن غذا ندارند. در ادامه میتوانید طرز تهیه غذا نرگسی را بخوانید.  

مواد لازم 

تخم مرغ ۴ عدد
اسفناج ۵۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
پیاز ۲ عدد
روغن مایع به مقدار لازم
نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم

غذای نرگسی

طرز تهیه

در مرحله اول برای پختن نرگسی، اسفناج ها را تمیز کنید و بشویید. سپس اسفناج ها را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک چاقوی مناسب خرد کنید. دقت کنید که اندازه قطعات تقریبا یکسان باشند.

سپس یک قابلمه را برای پختن اسفناج انتخاب کنید. اسفناج های خرد شده را به داخل قابلمه بریزید و آن را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا اسفناج ها به آرامی پخته شود. دقت کنید که نیازی به افزودن آب به داخل قابلمه برای پختن اسفناج نیست.

هنگامی که اسفناج ها در حال پختن هستند، پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد کنید. در ادامه یک تابه را که مقداری روغن مایع در آن ریخته اید را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. یعد از داغ شدن روغن پیاز ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بافت پیاز ها نرم و سبک شوند.

در ادامه سیرها را پوست بگیرید. بشویید و سپس رنده کنید. و آن ها را به پیاز های داخل تابه اضافه کنید. مواد را با یکدیگر تفت دهید و صبر کنید تا سیرها نرم شوند.

بعد از اینکه پیازها طلایی و سیرها نرم شدند، مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و خوب مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.

بعد از اینکه سیر و پیازها کاملا سرخ شدند. نوبت اضافه کردن اسفناج پخته شده به تابه می باشد. به این نکته دقت کنید که اسفناج ها را در هنگام اضافه کردن به تابه باید بدون آب باشند. بعد از اضافه کردن اسفناج به تابه، به مدت چند دقیقه مواد را با یکدیگر تفت دهید.

بعد از اینکه مواد را با یکدیگر تفت دادید، به آن ها مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و مواد را بار دیگر هم بزنید. سپس در آخر کار تخم‌ مرغ‌ها را بر روی اسفناج ها بشکنید و در قابلمه را بگذارید تا تخم مرغ‌ها بسته شوند. دقت داشته باشید که میزان حرارت اجاق گاز باید کم باشد.

در نهایت بعد از آماده شدن نرگسی، آن را به همراه نان یا برنج و در کنار ماست سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied