شمانیوز
شما نیوز

بادمجان | روش جلوگیری از تلخی بادمجان

ترفند جلوگیری از تلخی بادمجان | با این روش ها همیشه بادمجان شیرین و خوشمزه دارید

درمقاله زیر روش های جلوگیری از تلخی بادمجان را می توانید مطالعه کنید.

ترفند جلوگیری از تلخی بادمجان | با این روش ها همیشه بادمجان شیرین و خوشمزه دارید

بادمجان یک نوع صیفی جات است که با آن خورشت و ترشی درست می کنند. گاهی اوقات بادمجان تلخ میشود. بادمجان خواص زیادی هم دارد.  .بادمجان حاوی مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل می تواندبه بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. در زیر روش جلو گیری از تلخی بادمجان را می خوانید. 

بادمجان

راه‌های جلوگیری از تلخ شدن خورشت بادمجان

انتخاب بادمجان‌های تازه و سالم

همانطور که گفته شد، بادمجان‌های قدیمی و خراب ممکن است تلخ شوند. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل، بادمجان‌های تازه و سالم را انتخاب کنید.

استفاده از زرده تخم‌مرغ

برای جلوگیری از تلخ شدن خورشت بادمجان، می‌توانید قبل از پخت، زرده تخم‌مرغ را به خورشت اضافه کنید. این کار می‌تواند به دلیل حضور چربی و روغن در زرده تخم‌مرغ باعث کاهش تلخی خورشت شود.

استفاده از نمک

برای جلوگیری از تلخ شدن خورشت بادمجان، می‌توانید قبل از پخت، بادمجان‌ها را با نمک بپوشانید و برای چند دقیقه صبر کنید. سپس با آب بشویید و به پخت خورشت بپردازید.

قبل از پختن بادمجان، پوست آن‌ها را بردارید و آن‌ها را در آب نمک برای مدتی قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را خارج کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

برای حذف تلخی بادمجان، آن‌ها را پوست کرده و به صورت کامل یا شکسته، به نمک آغشته کنید و به مدت نیم ساعت در جایی قرار دهید تا آب آن‌ها خارج شود. سپس بادمجان‌ها را خشک کرده و آن‌ها را سرخ کنید. حتماً مطمئن شوید که تلخ نیستند.

همچنین، می‌توانید بادمجان‌ها را پس از پوست کردن به دو نیم تقسیم کنید، نمک بزنید و سپس در سینی قرار داده و آن را در آفتاب قرار دهید. پس از گذشت یک یا دو ساعت، آب از بادمجان‌ها خارج شده و شما می‌توانید آن‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس بادمجان‌ها را سرخ کنید تا مطمئن شوید که تلخ نیستند.

استفاده از لیموی ترش

اضافه کردن یک قاشق چایخوری لیموی ترش به خورشت، می‌تواند به جلوگیری از تلخ شدن آن کمک کند.

استفاده از شیر یا روغن

اضافه کردن یک قاشق چایخوری شیر یا روغن به خورشت بادمجان، می‌تواند به کاهش تلخی آن کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied