شمانیوز
شما نیوز

با تداوم برنامه‌های حمایتی وبصادر انجام می‌گیرد؛

پرداخت وام‌های خرد و سریع به تمامی مشتریان بانک صادرات

برنامه‌های مدیریتی و حمایتی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ بر افزایش توان بیشتر در جهت نقش‌آفرینی مؤثر در ارائه خدمات بهتر به مردم و اقتصاد کشور قرار گرفته است. یکی از خدماتی که بانک صادرات در جهت بهتر اجراشدن آن برنامه‌ریزی کرده است، پرداخت وام‌های آسان و خرد در راستای تامین نیازهای ضروری اقشار مختلف جامعه است.

پرداخت وام‌های خرد و سریع به تمامی مشتریان بانک صادرات

به گزارش شمانیوز، استفاده از روش‌های نوین اعتبارسنجی مشتریان و بهره گرفتن از سامانه‌های مختلف، مسیر ارائه خدمات و به ویژه تسهیلات خرد را آسان‌تر کرده و بانک صادرات ایران با ابلاغ دستورالعمل تسهیل‌گری وثایق تسهیلات خرد و همچنین استفاده از سایر ظرفیت‌های شرکت‌های ابزاری خود، امکان پرداخت تسهیلات به تمامی مشتریان، اعم از شاغلان بخش‌های دولتی و خصوصی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را آسان کرده است. 

کشور ما در حوزه تامین مالی همچنان بانک‌محور است و به همین دلیل اغلب تامین مالی‌ها در بخش تولید از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد. با این حال بانک‌ها در صورتی که نتوانند با توجه به ظرفیت خود و افزایش روزافزون تقاضای تسهیلات در شرایط فعلی، به همه تقاضاها پاسخ دهند، با گلایه‌مندی‌هایی مواجه هستند. 

تقریبا ۸۰ درصد تامین مالی تولید در کشور با حمایت نظام بانکی صورت می‌گیرد و اثرگذاری بانک‌ها در زمینه تولید، نقشی اساسی و غیرقابل‌ انکار است. بانک‌ها در تلاش هستند تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای مسئولیت اجتماعی، نقش‌آفرینی کنند. 

بانک‌ها در کنار حمایت و خدمت به زیرساخت‌های کلان اقتصادی کشور، با پرداخت سهم قابل توجهی از این تسهیلات منشاء خدمات زیادی به جامعه هستند و این روند در بانک صادرات ایران در سال گذشته با پرداخت بیش از 340 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی منشاء برکات زیادی بوده است که علاوه بر کمک به تشکیل خانواده‌ و ازدواج و فرزندآوری و سایر بخش‌های اقتصاد مقاومتی، در رونق مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز نقش موثری داشته است. 

حرکت حمایتی بانک صادرات ایران از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه در سال جاری نیز با جدیتی بیش از پیش تداوم پیدا کرد. به همین منظور وبصادر، در عملکرد تیر و چهار ماه سال ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت ۷۴۹ میلیارد و ۴.۱ هزار میلیارد تومانی شد. 

بانک صادرات که با سرمایه اسمی 17.5 هزار میلیارد تومانی به عنوان سومین بانک بزرگ بورسی بشمار می رود، در بازه زمانی ۴ماهه منتهی به پایان تیرماه جاری، 4.2 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 3.5 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده است. 

این بانک طی چهار ماه سال جاری نیز با کسب 17 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 12.9 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 4.1 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 41 و 24 درصد افزایش داشت. 

طبق اعلام مدیرعامل بانک صادرات ایران، برنامه‌های  مدیریتی و اجرایی بانک صادرات ایران به منظور تأمین نیازهای ضروری افراد متقاضی تسهیلات خرد و آسان‌سازی دسترسی اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است. این بانک با عملیاتی کردن دستورالعمل‌ تسهیل‌گری وثایق تسهیلات خرد، امکان پرداخت تسهیلات بدون ضامن و با انتخاب وثایق توسط مشتری، برای متقاضیان دارای رتبه اعتباری برتر را فراهم کرده است. 

بانک صادرات ایران به عنوان یکی از پیشروترین‌بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد، بیش از 71 سال است که با شعار «بانک صادرات ایران در خدمت مردم»، سهم قابل توجهی در ارائه خدمات بانکی به مردم ایران داشته و امروز نیز در زمره بانک‌های تسهیل‌گر در این زمینه شناخته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied