شمانیوز
شما نیوز

موسیقی | موسیقی آرامش بخش قبل از خواب

بالابردن کیفیت خواب با موسیقی | باموسیقی از دل طبیعت راحت بخوابید

باشنیدن یک موسیقی آرامش بخش قبل از خواب ، خواب راحت و عمیقی داشته باشید.

بالابردن کیفیت خواب با موسیقی | باموسیقی از دل طبیعت راحت بخوابید

موسیقی و آهنگ در زندگی و روان انسان تاثیر به سزایی دارد. دانشمند به تاثیر موسیقی بر زندگی انسان تاکید کرده اند. موسیقی شنیدن قبل از خواب کیفیت خواب را بالا می برد. با موسیقی آرامش بخش میتوانید به خواب راحتی بروید.  در زیر یک موسیقی آرامش از طبیعت را می شنوید. 

آیا موسیقی می‌تواند به شما در خوابیدن کمک کند؟

والدین از تجربیات خود می‌دانند که لالایی‌ها و ریتم‌های آرامش‌بخش می‌توانند به خواب نوزادان کمک کنند. علم از این مشاهدات پشتیبانی می‌کند و نشان می‌دهد که کودکان از تمام سنین، از نوزادان نارس گرفته تا کودکان دبستانی، پس از گوش دادن به ملودی‌های آرامش‌بخش بهتر می‌خوابند.

خوشبختانه، کودکان تنها کسانی نیستند که از لالایی قبل از خواب لذت می‌برند. افراد از گروه‌های سنی مختلف گزارش می‌دهند که بعد از گوش دادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش کیفیت خواب بهتری دارند. در یک مطالعه، افراد بزرگسالی که قبل از خواب 45 دقیقه به موسیقی گوش می‌دهند، از همان روز اول کیفیت خواب بهتری را گزارش کردند.

حتی دلگرم‌کننده‌تر این است که به نظر می‌رسد این مزیت اثر جمعی دارد و شرکت‌کنندگان در مطالعه خواب بهتر را با گوش دادن به موسیقی گزارش کرده‌اند. گوش دادن به موسیقی همچنین مدت زمان به خواب رفتن را کاهش می‌دهد. در مطالعه‌ای بر روی زنان مبتلا به علائم بی خوابی، شرکت‌کنندگان در مطالعه به مدت 10 شب متوالی یک آلبوم موسیقی را پخش کردند.

 

حجم فایل صوتی:908.58K | مدت زمان فایل صوتی :00:00:47
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی