شمانیوز
شما نیوز

پیاده روی اربعین | وسایل پیاده روی اربعین

این وسایل تو پیاده روی اربعین باید کنارت باشه | لیست تمام وسایل پیاده روی اربعین

سفر اربعین و شرکت در مراسم پیاده روی یک مراسم و یک سفر کاملاً متفاوت با سفرهای دیگری است که داشته اید و لذا مایحتاج شما برای این سفر نیز تا حدود زیادی تفاوت هایی دارد.

این وسایل تو پیاده روی اربعین باید کنارت باشه | لیست تمام وسایل پیاده روی اربعین

به گزارش شمانیوز: سفر اربعین و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین و یک سفر کاملاً متفاوت با سفرهای دیگری است که داشته اید و لذا مایحتاج شما برای این سفر نیز تا حدود زیادی تفاوت هایی دارد.

 

وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

کوله پشتی : در جواب سوال چه وسایلی برای پیاده روی اربعین لازم است سعی کنید از کوله‌ پشتی راحت و سبکی استفاده کنید که بندهای آن نازک نباشد و ستون فقرات شما را در طول مسیر اذیت نکند. رول دستمال‌کاغذی، مسواک، حوله شخصی، لیوان و کلاه آفتاب‌گیر همراه داشته باشید. یک عدد کیسه‌خواب نیز به همراه داشته باشید تا در صورت مناسب نبودن و سرد بودن مکان‌ها برای استراحت از شما در برابر خاک و سرما محافظت کند.

آب و هوا : یادتان باشد به آب‌وهوا اعتمادی نیست! پس لباس گرم بیرون از کوله همراه داشته باشید که آن را بپوشید یا روی دست بگیرید. لباس‌های گرمتان را حتی‌الامکان ‌طوری انتخاب کنید که دکمه یا زیپ داشته باشد و قابلیت کم یا زیاد کردن لباس‌هایتان را در طول مسیر داشته باشید.

داروهای مورد نیازتان : برای ۱۰ روز را همراه داشته باشید. کفش راحت و سبک بپوشید. به‌هیچ‌وجه برای پیاده‌روی اربعین کفش نو تهیه نکنید یا حداقل آن را از یک ماه قبل بپوشید و یک و نیم تا دو ساعت در روز با آن پیاده‌روی کنید. کفشی را انتخاب کنید که کفی مناسب داشته باشد و عرق نکند. در غیر این صورت ممکن است کوفتگی عضلانی و تاول در پاها شما را اذیت کند.

می‌توانید یک قرآن، دعا و زیارت جیبی و یا مداحی موردعلاقه‌تان را همراه داشته باشید. البته بهتر است این‌ها را در موبایل خود داشته باشید تا در حال پیاده‌روی بتوانید گوش دهید یا بخوانید.

خوراکی های همراه : از بین خوراکی‌ های همراه، آجیل و نان‌های خشک سبوس‌ دار به سیستم گوارشی خیلی کمک می‌کنند. کشمش، میوه‌های خشک، نخودچی و شکلات به همراه داشته باشید. شکلات شیرین باعث ایجاد تشنگی می‌شود اما شکلات تلخ انتخاب خوبی برای یک پیاده‌روی طولانی است. در واقع شکلات تلخ برای تامین انرژی بسیار مفید است.

مناسب‌ترین وسیله و راه را انتخاب کنید : برای پیاده‌روی اربعین می‌توانید مسیر نجف به کربلا یا بغداد به کربلا را انتخاب کنید. برای سفر هوایی، از شهرهای تهران، اهواز، اصفهان، مشهد، ساری، کرمان، شیراز و تبریز پرواز مستقیم به نجف و بغداد وجود دارد. برای سفر زمینی، می‌توانید از مرز مهران، شلمچه و چزابه حرکت کنید. البته ممکن است ساعات زیادی منتظر بمانید. پس برای اقامت در مرز آمادگی داشته باشید.

ازآنجایی‌که مسیر کم‌کم شلوغ می‌شود، به‌محض زیارت حرم حضرت علی (ع) پیاده‌روی را شروع کنید. موکب‌ها (به زبان عربی همان هیئت) محل استراحت زائران در مسیر هستند، سرویس بهداشتی و محل استراحت دارند و صلواتی از شما پذیرایی می‌کنند. فاصله هر موکب تا موکب بعدی ۵۰ متر است.

 

پیاده روی اربعین

 

امنیت عراق و نحوه محافظت از وسایل

در کشور عراق هیچ‌کس پاسخگوی حوادثی نظیر سرقت، زورگیری نیست، بهتر است همراه موکب خود باشید و از رفتن به بیراهه‌ها و مناطق خارج ‌از مسیر، مخصوصاً در هنگام شب اجتناب کنید. در زمان خوابیدن نیز حواستان به وسایل شخصی مثل کوله‌پشتی، گذرنامه و تلفن همراهتان باشد.

زیرا با مفقود شدن یا سرقت شدن گذرنامه دیگر امکان خروج از مرز عراق و بازگشت به ایران برایتان سخت خواهد بود. حتماً همراه با ‌جمع حرکت کنید و به هرکسی به‌غیراز کاروان خود اعتماد نکنید، چندی پیش افرادی با لباس پلیس عراق قصد سرقت از زائران را داشتند، پس فریب پلیس‌های قلابی را نخورید و مراقب باشید. بهتر است برای جلوگیری از سرقت، پول زیاد به همراه نداشته باشید تا با خیال آسوده شب را بخوابید.

 

وسایل بهداشتی پیاده روی اربعین ۱۴۰۱

سعی کنید داروهای ضروری مانند قرص سرماخوردگی یا مسکن حتماً به همراه داشته باشید. همچنین پماد و باند کشی برای گرفتگی پا و عضلات هم فراموش نکنید. البته در آنجا ایستگاه‌هایی برای خدمت رسانی وجود دارد اما به همراه داشتن این موارد واقعاً لازم است.

داروهای ضروری و روزانه (قرص و شیاف استامینوفن، داروی سرماخوردگی، اسهال، استفراغ و معده مثل رانیتدین، از کننده عضلات، قرص های تقویتی و مولتی ویتامین)

پماد برای سوختگی، عرق سوز شدن و تاول (مثل کالاندولا یا زینک اکساید یا پودر بچه)

اسپری بینی سدیم کلراید (روزی چند بار برای شستشوی بینی استفاده کنید)

شامپو و شوینده برای لباس

صابون مایع یا خمیری کوچک که همیشه همراهتان باشد. صابون تیوپی (مشابه خمیر دندان است مثل صابون خمیری بهامین)

ژل یا اسپری ضدعفونی

چسب زخم

نوار

کرم مرطوب کننده، بالم لب و ضد آفتاب

دستمال مرطوب و دستمال کاغذی

تعدادی کیسه فریزر

مام ضد عرق

ماسک

ظرف آب که همیشه همراهتان باشد

وسایل شخصی مانند مسواک، خمیردندان، لیوان دردار، شانه، حوله دستی، حوله حمام، قاشق، چنگال و چاقوی مسافرتی

ملحفه نازک برای خواب

قاشق و چنگال

دستکش یک بار مصرف برای مواقعی که از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده می کنید.

مهر و تسبیح

دمپایی

ناخن گیر

نخ شیرینی (چند متر جهت احتیاط برای بستن چیزهای مختلف به درد می خورد.)

سنجاق قفلی

نخ و سوزن

هدیه برای خادمین مخصوصاً خادمین عراقی (از بسته های کوچک آجیل استقبال می کنند.)

هدیه برای کودکان خادمان و زائران مثل بادکنک، شکلات، لواشک پذیرایی، خودکارهای فانتزی، جاسوئیچی فانتزی و ماشین بازی یا عروسک کوچک. تل و گل سر هم خیلی رایج و تا حدی تکراری است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied