شمانیوز
شما نیوز

رئیس سازمان اموال تملیکی در پاسخ به شمانیوز:

در حال تکمیل مجوزهای لازم برای ترخیص خودروها و ماشین‌آلات توقیفی در گمرک هستیم

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: با وجود اینکه در قانون بودجه 1402 به صراحت نوشته شده بدون نیاز به اخذ مجوزهای ورود سریعاً ترخیص شوند اما اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان ملی استاندارد ضرورت داشت که این مجوزها را هم دریافت کردیم و همچنین در حال دریافت مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست برای همه این دستگاه‌ها هستیم و ان‌شاءالله به محض تکمیل همه مجوزها ترخیص انجام خواهد شد.

در حال تکمیل مجوزهای لازم برای ترخیص خودروها و ماشین‌آلات توقیفی در گمرک هستیم

الهه سی ستار-خبرنگار شمانیوز- سیدعبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان اموال تملیکی در پاسخ به پرسش شمانیوز، درباره تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در گمرک تا پایان شهریور گفت: خودروها و ماشین‌آلات راهسازی سال‌های متمادی در انبارهای دستگاه‌های تحویل‎‌گیرنده مانند بنادر، انبارهای عمومی و سایر دستگاه‌ها و یا مواردی که در اختیار سازمان اموال تملیکی بود رسوب شده بودند.

وی افزود: سازمان اموال تملیکی همانند صاحبان این کالاها در بحث متروکه یا در موضوع قاچاق، با دستگاه‌ها با مشکل جدی برای تعیین تکلیف این کالاها مواجه بوده چون اساساً بحث ثبت سفارش اینها مشکل داشته و ما اساساً نمی‌توانستیم اینها را بدون شماره‌گذاری واگذار کنیم ولی بحمدالله اقدام خوبی که دولت در بند 5 قانون بودجه 1402 انجام و پیشنهاد داده، تغییراتی در جداول صورت گرفته و زمینه قانونی تعیین تکلیف این دستگاه‌ها را فراهم آورده است.

رئیس سازمان اموال تملیکی بیان کرد: طی بازدیدهایی که از دستگاه‌های راهسازی و خودروها انجام شده انصافاً برخی از اینها مورد نیاز بخش معادن، راهسازی و سایر قسمت‌های کشورهای هستند و لذا در یکی دو ماه گذشته بخشی از اینها را عرضه کردیم و به فروش رفته‌اند. با وجود اینکه در قانون بودجه 1402 به صراحت نوشته شده بدون نیاز به اخذ مجوزهای ورود سریعاً ترخیص شوند اما اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان ملی استاندارد ضرورت داشت که این مجوزها را هم دریافت کردیم و همچنین در حال دریافت مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست برای همه این دستگاه‌ها هستیم و ان‌شاءالله به محض تکمیل همه مجوزها ترخیص انجام خواهد شد.

اجتهادی تأکید کرد: کارهای خوبی در این رابطه انجام شده و همچنین باید از همکاری ویژه سازمان ملی استاندارد، پلیس راهور، دادستانی کل کشور و دیگر دستگاه‌های مختلف قدردانی کنم. جلسات مختلفی را با این دستگاه‌ها برگزار کردیم که در نتیجه منجر به تعاملات خوب بین دستگاهی شد و ان‌شاءالله امیدواریم همانطور که قول دادیم تا پایان شهریور یا نهایتاً مهر ماه کلیه این دستگاه‌ها و خودروها تعیین تکلیف شوند تا به چرخه مصرف و استفاده بازگردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied