شمانیوز
شما نیوز

جواد نکونام | استقلال

نقشه های جواد نکونام علیه سپاهان لو رفت

جواد نکونام فصل گذشته در هفته چهارم موفق شد اولین شکست مورایس در لیگ ایران را به او تحمیل کند.

نقشه های جواد نکونام علیه سپاهان لو رفت

سپاهان نزدیک به یک سال است که در ورزشگاه خانگی خود شکست نخورده است و آخرین شکست آنها مقابل فولاد و جواد نکونام اتفاق افتاده است.

نکو در آن مسابقه با تدابیر فنی توانست سپاهان را تحت تاثیر قرار بدهد، پرس شدید و فاصله کم بین خط دفاعی و خط هافبک ضد تاکتیکی بود که ابتکار عمل را از شاگردان مورایس گرفت و در نهایت تحت تاثیر همین تاکتیک با اشتباهی که یاسین سلمانی انجام داد آیاندا پاتوسی تک‌گل ۳ امتیازی فولادی‌ها را در دقایق پایانی به ثمر رساند.تسلط نکونام دربازی خوانی و تاکتیک حریف، اعتماد به نفس بالایی به بازیکنان تیمش می‌دهد تا با تمرکز بالا در میدان حاضر شوند، به عنوان مثال روی کنت دروازه‌بان فولاد پس از شکست سپاهان گفت: ایشان مربی و شخصیت بزرگی در فوتبال ایران هستند. از اینکه برای هر بازی اطلاعات خوبی در اختیار تیم می‌گذارد شگفت‌زده می‌شوم؛ برای مثال اطلاعات زیادی می‌دهد که چگونه می‌توانیم برابر تیم حریف دفاع کنیم و به هدف‌مان برسیم و دروازه را بسته نگه داریم. همه اعضای تیم از کار کردن با او لذت می‌برند.

سپاهانی‌ها در بازی با فولاد تلاش کردند با پاسکاری‌های متعدد، فولادی‌ها را به نیمه زمین بکشانند و به لایه‌های دفاعی این تیم نفوذ کنند و با استفاده از حملات برق‌آسا و پرتعداد، مدافعان تیم مقابل را وادار به اشتباه کرده و با به دست آمدن گل برتری سعی در اداره بازی داشته باشند.با این وجود فولادی‌ها در اجرای بازی تخریبی و بسته با مهارت و مسلط نشان دادند و زردپوشان اصفهانی اسیر ضدتاکتیک تیمِ نکونام شدند و زیر فشار بازی تخریبی و یارگیری شدید فولادی‌ها نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند، در آن دیدار تفکرات فنی نکو، مورایس را کلافه کرد.

البته قابل ذکر است که در آن ‌روزها شهریار مغانلو روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد و در امر گلزنی موفق نبود اما در حال حاضر سرحال و گلزن نشان داده است، همچنین با توجه به میانگین قدی و قدرت سرزنی بالای بازیکنان سپاهان در این فصل و اضافه شدن رضا اسدی این تیم در ضربات آزاد و ارسالی نیز می‌تواند خطرناک باشد.

با توجه به دو بازی گذشته سپاهان، آنها میل هجومی بالایی دارند و با توجه به مهره‌های تاثیرگذار و هجومی‌شان می‌توانند استقلال را تحت فشار قراردهند، تنوع در نوع حملات به سمت دروازه حریف کار را برای کادرفنی استقلال سخت‌تر می‌کند، باید دید نکونام با استقلال هم می‌تواند زهر خط حمله سپاهان را بگیرد و بار دیگر مورایس و سپاهان را در اصفهان شکست دهد یا خیر؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied