شمانیوز
شما نیوز

مناطق آزاد

الکترونیکی شدن امور گمرکی و تعدیل عوارض ترانزیتی؛ دو محور اصلی دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد با رئیس درآمدهای دولتی ارمنستان

پیش از افتتاح نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان، حجت‌الله عبدالملکی به همراه مدیرعامل منطقه آزاد ارس و هیئت‌همراه با رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

الکترونیکی شدن امور گمرکی و تعدیل عوارض ترانزیتی؛ دو محور اصلی دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد با رئیس درآمدهای دولتی ارمنستان

در این دیدار که با هدف بررسی مسائل و ارائه راهکارهایی برای گسترش مبادلات تجاری دو کشور صورت گرفت، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه در کشور ارمنستان، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بالغ بر 60 شرکت ایرانی به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

عبدالملکی همچنین، ضمن تشکر از همکاری مناسب کشور ارمنستان در برگزاری این نمایشگاه، گفت: در راستای توافقات صورت گرفته بین روسای جمهور دو کشور، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز به دنبال افزایش مبادلات تجاری با کشور ارمنستان هستند.

مشاور رییس جمهور، بااشاره به هدف‌گذاری افزایش مبادلات تجاری و ترانزیتی با ارمنستان از طریق خط مرزی واقع در منطقه آزاد ارس، الکترونیکی شدن امور گمرکی در مرز ارمنستان و تعدیل تعرفه‌ عوارض ورودی کامیون‌های باربری را به عنوان دو محور اصلی برای این دیدار مطرح کرد.

رئیس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان نیز، ضمن تایید کارشناسی و فنی موضوعات مطرح شده، اظهار داشت: همکاری‌های و روابط مناسب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان دارای پیشینه‌ تاریخی بوده و افزایش مبادلات تجاری از طریق موارد مطرح شده برای ارمنستان دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

در پایان مقرر شد، تیمی متشکل از کارشناسان هر دو طرف، در ایام برگزاری نمایشگاه به تبادل نظر پرداخته و جداول اقدامات لازم برای اجرایی سازی موارد مطرح شده را پیگیری نمایند.

 عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مرکز نمایشگاهی «ایروان اکسپو» از امروز سوم لغایت پنجم شهریورماه در پایتخت ارمنستان با حضور سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت‌های فعال در این مناطق برپاست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied