شمانیوز
شما نیوز

قیمت مرغ

تاثیر گرانی مرغ در بازار غوغا کرد

مرغ کامل ۱.۸ کیلویی خردشده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تقریبا ۲۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود؛ کیلویی ۱۳۶ هزار تومان

تاثیر گرانی مرغ  در بازار غوغا کرد

 قیمت مرغ در بازار از مرز کیلویی ۸۰ هزار تومان پایین آمده اما هنوز نسبت به نرخ مصوب بیشتر است. بااینکه اواسط اردیبهشت نرخ مصوب مرغ کیلویی ۷۳ هزار تومان تعیین شد، الان در تهران مرغ را به‌طور متوسط کیلویی ۷۸ هزار تومان می‌فروشند و در کل کشور این عدد به ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم که قیمت مرغ به‌خاطر بسته‌بندی بالاتر می‌رود، مرغ کامل را حداقل کیلویی ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند و قیمت مرغ خردشده تا کیلویی ۱۳۶ هزار تومان بالا رفته است.

 

 قیمت مرغ کامل آواپروتئین با وزن دو کیلو به ۱۵۹ هزار تومان رسیده است. با این اوصاف قیمت هر کیلو از آن معادل ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و از همین برند مرغ‌های کوچکتری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌شود، که وزنشان به هزار و ۸۰۰ گرم می‌رسد و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شوند. یعنی قیمت هر کیلو مرغ همان ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان می‌افتد. مرغ دو کیلویی که به‌اسم برند آواپروتئین و با پوست در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۵۹ هزار تومان فروخته می‌شود، سه ماه قبل هم با همین قیمت فروخته می‌شد.

 

قیمت مرغ خردشده بدون پوست مهیاپروتئین به ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و آن را با وزن هزار و ۸۰۰ گرم می‌فروشند. به‌این ترتیب قیمت هر کیلو از این بسته را می‌توانیم معادل ۱۳۶ هزار تومان بدانیم. در این بسته دوتا سینه با وزن تقریبی ۵۰۰ تا ۵۵۰ گرم وجود دارد. دو یا سه ساق ران ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرمی، دوتا ران ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرمی و دوتا بال ۳۰ تا گرمی هم بقیه محتویات بسته ۱.۸ کیلویی مرغ خرشده مهیاپروتئین را تشکیل می‌دهند و داخل آن خبری از گردن نیست.

 

گوشت چرخکرده مهیاپروتئین که برای غذا‌هایی مثل ناگت، کوکو و کوبیده مرغ استفاده می‌شود، یکی دیگر از بسته‌های پرفروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. آن را با وزن نیم کیلو و با قیمت ۸۸ هزار تومان می‌فروشند و می‌توانیم قیمت هر کیلو از آن را معادل ۱۷۶ هزار تومان بدانیم. خود مهیاپروتین ادعا می‌کند ۷۵ درصد از محتویات این بسته از سینه است و بقیه آن شامل گوشت ران می‌شود.

قیمت ساق مرغ بی‌تا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ۲۳۲ هزار تومان رسیده است. این یکی یک کیلو ۶۰۰ گرم وزن دارد و می‌توانیم ارزش هر کیلو از آن را معادل تقریبا ۱۲۸ هزار تومان محاسبه کنیم. از همین برند بسته‌های ۸۰۰ گرمی ساق مرغ هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌شود و آن را ۱۱۶ هزار تومان می‌فروشند. معمولا در بسته‌های ۸۰۰ گرمی ساق ران نرغ بی‌تا هشت‌تا تکه ۱۰۰ گرمی بدون پوست می‌گذارند.

ران مرغ پویاپروتئین یکی دیگر از بسته‌های پرفروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. این یکی را با وزن ۱.۸ کیلو در غرفه محصولات پروتئینی پیدا می‌کنیم. داخل ان چهارتا تکه ران مرغ وجود دارد که وزن هر کدامشان بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم است. قیمت آن هم به به ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که نسبت به اواخر اردیبهشت تغییری نکرده است.

فیله مرغ مهیاپروتئین یکی از گران‌ترین بسته‌های مرغ خرد‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن را با وزن ۹۰۰ گرم، ۱۷۹ هزار و ۵۵۰ تومان می‌فروشند که باید ارزش هر کیلو از آن را حدود ۱۰۰ هزار تومان حساب کنیم. در این بسته ۱۲ تا ۱۵ تکه فیله مرغ وجود دارد که وزن هر کدام آن‌ها بین ۵۰ تا گرم است و بدون پوست فروخته می‌شود.

پرفروش‌ترین بسته‌ مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

انواع مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

وزن

قیمت

مرغ کامل آواپروتئین

یک کیلو و ۸۰۰ گرم

۱۴۳ هزار و ۱۰۰ تومان

مرغ خردشده مهیاپروتیئن

یک کیلو و ۸۰۰ گرم

۲۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان

گوشت چرخکرده مرغ مهیاپروتئین

نیم‌ کیلو

۸۸ هزار تومان

ساق مرغ بی‌تا

۸۰۰ گرم

۱۱۶ هزار تومان

ران پویاپروتئین

یک کیلو و ۸۰۰ گرم

۲۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان

فیله مرغ

۹۰۰ گرم

۱۷۹ هزار و ۵۵۰ تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied