شمانیوز
شما نیوز

جوابیه گروه خودرو سازی سایپا به انتشار یک خبر در شمانیوز

در پی انتشار خبر ((مردم معترض خودروسازان به ویژه سایپا هستند)) که در مورخ 1402/05/30 در پایگاه خبری شمانیوز منتشر شده است، گروه خودروسازی سایپا جوابیه ای منتشر کرد.

جوابیه گروه خودرو سازی سایپا به انتشار یک خبر در شمانیوز

به گزارش خبرنگار ما، در پی انتشار خبر ((مردم معترض خودروسازان به ویژه سایپا هستند)) که در مورخ 1402/05/30 در پایگاه خبری شمانیوز منتشر شده است، گروه خودروسازی سایپا جوابیه ای به شرح ذیل منتشر کرده است.

 

 

مدیرمسئول محترم سایت خبری شمانیوز 

 

با سلام و احترام؛ 

پیرو درج مصاحبه‌ای با عضو محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با عنوان "مردم معترض خودروسازان به ویژه سایپا هستند" که در تاریخ 30/05/1402 در خروجی آن سایت خبری قرار گرفته است، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می شود. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد. 

1- کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا طی 20 ماه گذشته بهبود مناسبی داشته است. در سه ماه اول سال 1400،‌ به ازای هر خودرو، هزینه برگشت قطعه Claim)) حدود 3 میلیون تومان بود،‌ این عدد سال گذشته به 2 میلیون تومان رسید و در سه ماهه اول سال جاری هزینه برگشت قطعه، به یک میلیون تومان کاهش یافته است و این امر نشان می دهد که مراجعه مردم به نمایندگی‌های سایپا برای دریافت خدمات پس از فروش،‌ بیش از یک سوم (با وجود آنکه نرخ قطعات و دستمزد افزایشی بوده، به گونه ای که در سال 1401 نسبت به سال 1400 نرخ دستمزد حدود 57 درصد و سال گذشته نسبت به سال جاری 21 افزایش یافته است) کاهش یافته است.  

2- در حوزه کیفیت حدود 240 پروژه کیفی بر روی محصولات سایپا تعریف و اجرایی شده و از نتایج آن در خصوص خودرو شاهین، کاهش بیش از 50 درصدی مراجعه مردم به نمایندگی‌ها با وجود افزایش 500 درصدی تولید روزانه و عرضه این خودرو است. 

3- یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم با هدف ایجاد رقابت انجام داد، موافقت با واردات خودروهای صفر کیلومتر بود و همچنین طی لایحه‌ای که دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و نمایندگان محترم مجلس با قید فوریت آن را بررسی و تصویب کردند،‌ واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال است. این امر نشان می‌دهد که رقابت مناسبی در بازار خودرو کشور شکل گرفته است.  

4- گروه خودروسازی سایپا در راستای ایجاد رقابت و تنوع بخشی به بازار، جزو اولین شرکت‌های واردکننده خودرو بوده است. اکنون خودروهای وارداتی این مجموعه با دو برند زوتی (DL5) و چانگان ( CS35 پلاس و  CS55پلاس) وارد شده است؛‌ شماره‌گذاری این خودروها انجام شده و به زودی عرضه خودروهای وارداتی به مردم آغاز می شود. 

5- در حوزه توسعه محصول با دقت نظر و برنامه‌ریزی خاصی که انجام شد و همچنین در راستای توجه به ذائقه و سلایق مشتریان، محصولات جدید سایپا در آستانه عرضه به بازار است. بر این اساس خودروهایی چون شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، اطلس، سهند، کادیلا، سیلک، پاژ و آریا در حال تست‌های نهایی و عرضه به بازار هستند.  

6- گروه خودروسازی سایپا در جهت استفاده از فناوری‌های جدید و به روز،‌ تولید خانواده موتور در گروه سایپا (4 موتور جدید برای محصولات مختلف)،جذب نیروی متخصص و کارشناس با مدارک عالیه از دانشگاه های مطرح کشور( 3هزار و 200 نفر تاکنون)، همکاری و انعقاد قرارداد در داخلی سازی قطعات با دانشگاه‌‌های مطرح و شرکت های دانش بنیان کشور( 8 دانشگاه مطرح کشور) را با جدیت دنبال کرده است.  

7- امسال و برای اولین بار گروه خودروسازی سایپا پس از توافق با وزارت علوم و دانشگاه‌های بزرگ کشور، به منظور ارتباط بخشی بهتر آموزش عالی و حوزه صنعت و همچنین تأمین و تربیت بخشی از نیروی مورد نیاز صنعت از میان متقاضیان واجد شرایط پذیرش سراسری و مجاز به انتخاب رشته، دانشجوی بورسیه تحصیلی و شغلی قبول می‌کند. 

8- در جهت ارتقاء سطح خدمات خودرویی به دارندگان محصولات گروه خودروسازی سایپا، شرکت سایپایدک در ارزیابی وزارت صمت توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موفق شد برای نخستین بار حائز رتبه یک خدمات پس از فروش شود. این اتفاق با تکیه بر توان شبکه نمایندگی ها و کارکنان متعهد به دست آمده است. 

9- برای آنکه صنعت خودروی کشور،‌ جایگاه خود را در بازارهای جهانی احیا کند،‌ طی ماه‌های اخیر مذاکرات گسترده‌ای صورت گرفت و اکنون می‌توان اعلام کرد که گروه خودروسازی سایپا محصولات و قطعات خود را به کشورهای روسیه،‌ بلاروس، ‌ونزوئلا،‌ عراق، کنیا، سوریه و ... صادر می‌کند.  

             اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied