شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد:

رشد ۲۵۰ درصدی جذب منابع طی دو سال اخیر | تبدیل شدن به بانک ۱۰۰۰ همتی در برنامه سه سال آینده مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه منابع این بانک طی دو سال اخیر با رشد ۲۵۰ درصدی به بیش از ۲۰۰ همت رسیده است، برنامه سه سال آینده این بانک را رسیدن به ۱۰۰۰ همت ذکر کرد.

رشد ۲۵۰ درصدی جذب منابع طی دو سال اخیر | تبدیل شدن به بانک ۱۰۰۰ همتی در برنامه سه سال آینده مهر ایران

به گزارش شمانیوز، سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اتفاقاتی مثبت طی دوسال فعالیت این بانک در دولت سیزدهم رقم خورده است، گفت: آمارو ارقام اعلامی نمایانگر همت و تلاش کارکنان این بانک و اعتماد مردم جامعه به فرهنگ قرض الحسنه و افق‌های روشن آینده می‌باشد. منابع بانک در طول دوسال اخیر ازحدود ۵۸ همت به بالای ۲۰۰ همت رسیده است .

وی با اعلام اینکه طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون هیچ بانکی نتوانسته است این میزان جذب در منابع بانکی داشته باشد، افزود: بیش از ۲۵۰ درصد رشد منابع از ۵۰ همت به ۲۰۵ همت در مدت دو سال اخیر توسط بانک قرض الحسنه انجام شده است که یک عدد قابل توجه می‌باشد و هدف مهر ایران رسیدن به درآمد بالای ۲۵۰ همت تا پایان سال است.

 

افزایش منابع قرض‌الحسنه از سهم شبکه بانکی کشور

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه کرد: با توجه به سرعت رو به جلوی بانک قرض الحسنه مهر ایران در جذب منابع، تصمیم داریم تا در افق ۱۴۰۵ منابع را به ۱۰۰۰ میلیاردتومان برای تبدیل شدن به بانک هزار همتی برسانیم. مهر ایران از ۱.۴ درصد در شبکه بانکی اکنون به نزدیک ۳ درصد از نظر سهم از نقدینگی رسیده است. 

وی منابع دوبانک قرض الحسنه مهرایران و رسالت را نزدیک به ۵ درصد از منابع شبکه بانکی کشور عنوان کرد و گفت: این منابع نزد این دو بانک به صورت قرض‌الحسنه می‌باشد که اگرمنابع دیگر شبکه‌های بانکی را با این میزان جمع‌بندی کنیم نشان می‌دهد که منابع قرض الحسنه در سهم از شبکه بانکی رشد بسیار خوبی داشته است که نتیجه تلاش‌های این دوبانک و علی‌الخصوص بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌باشد.

شمسی نژاد با بیان اینکه بالاترین جذب مشتریان درشبکه بانکی مربوط به مهر ایران است، تصریح کرد: مشتریان این بانک از ۱۰.۷ میلیون نفر در طی دو سال اخیر به بیش از ۱۵ میلیون نفررسیده است. تقریبا روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر با استفاده از ابزارهای حضوری و غیرحضوری در بیش از ۵۰۰ شعبه به این شبکه متصل می‌شوند. سال گذشته بیش از دو و نیم میلیون نفر به جمع مشتریان این بانک اضافه شده است که نمایانگراستقبال و ارائه خدمات این بانک می‌باشد.

 

اعطای ۶۱۵۰ هزار فقره به ارزش ۲۲۲ همت تسهیلات مهر ایران

سیدسعید شمسی‌نژاد درباره پرداخت وام از طرف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول دو سال اخیر، گفت: تعداد ۶ هزار و صدو پنجاه فقره تسهیلات به ارزش ۲۲۲ هزار میلیارد تومان توسط این بانک در دوره مذکور پرداخت شده است که رکورد پرداخت‌های وام در سال گذشته شکسته شد. در سال ۱۴۰۱ بیش از سه میلیون ۱۳ هزار فقره با ارزش ۱۱۴همت تسهیلات داده شد.

وی افزود: میانگین وام‌های اعطایی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۳ میلیون تومان، سال گذشته ۳۸ میلیون تومان و امسال برآورد می‌شود که به رکورد ۳.۵ میلیون فقره وام معادل ۱۷۰ همت به میانگین تقریبی ۵۰ میلیون تومان برسیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، آمار و ارقام اعلامی را در راستای شمولیت تسهیلات اعطایی دولت سیزدهم و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در استفاده از منابع بانکی در آحاد جامعه عنوان کرد که با وجود سختی‌های پیاده‌سازی برنامه‌ای برای تجهیزات منابع در بانک قرض الحسنه مهر ایران تحقق پیدا کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied