شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران:

افراد دارای بیماری های خاص بیمه رایگان دارند

مدیر کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای افراد دارای بیماری‌های خاص نیز سال‌هاست که بیمه به صورت رایگان است.

افراد دارای بیماری های خاص بیمه رایگان دارند

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت جمشید شایانفر درخصوص حق بیمه 5 دهک اول جامعه گفت: حق بیمه این افراد رایگان است، اما دهک‌های ۶ تا ۹ نیز بر اساس مصوبه‌ای که در هیات وزیران به تصویب رسید مشمول کاهش پرداخت حق بیمه شده اند.

یعنی شرایط بیمه شدن برای این افراد راحت‌تر شده است. دهک ۶ در گذشته باید ۳۰ درصد حق بیمه که شامل ۴۳۰ هزار تومان بود را پرداخت می‌کرد، بعد از این مصوبه ۱۰ درصد حق بیمه کاهش پیدا کرده و به ۲۰ درصد مشارکت رسیده و هر فردی که در دهک ۶ قرار دارد باید برای حق بیمه خود ۲۸۷ هزارتومان در سال پرداخت کند.

مدیر کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: همچنین دهک ۷ که در گذشته باید ۴۰ درصد مبلغ را پرداخت می‌کرد، در حال حاضر با ۱۰ درصد کاهش، ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت کرده و برای هر نفر ۴۳۰ هزار تومان حق بیمه در سال پرداخت می‌شود.

همچنین دهک ۸ نیز که باید ۶۰ درصد حق بیمه یعنی معادل ۸۶۱ هزار تومان در سال پرداخت می‌کرد با ۲۰ درصد کاهش در حال حاضر ۴۰ درصد حق بیمه یعنی برای ۵۷۴ هزار تومان برای هر نفر در سال را پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: در دهک ۹ نیز که در گذشته ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کرد با ۳۰ درصد کاهش در حال حاضر ۵۰ درصد حق بیمه یعنی معادل ۷۱۷ هزار تومان سالانه برای هر نفر در این دهک پرداخت می‌ کند. ضمن اینکه دهک ۱۰ در آمدی نیز بدون تغییر نسبت به گذشته باید کل مبلغ را پرداخت کند که معادل یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان برای هر نفر در سال است.

شایانفر درباره بیمه بیماران خاص گفت: برای افراد دارای بیماری‌های خاص نیز سال‌هاست که بیمه به صورت رایگان است. یک سری بیماری‌های دیگر نیز براساس تصویب شورای عالی بیمه مشمول بیماری‌های نادر هستند؛ لذا پوشش بیمه‌ای این افراد نیز رایگان شده است و در دستور کار شورای عالی بیمه قرار داشته و به محض ابلاغ لیست بیماری‌ها، این افراد نیز مشمول بیمه رایگان خواهند شد.

وی درباره روند پوشش بیمه افراد فاقد بیمه گفت: این کار به سرعت انجام می‌شود، افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان بیمه سلامت، اطلاعات خود و اعضای خانواده را ثبت کنند. اطلاعات دهک درآمدی همه افراد در پشت سامانه قرار دارد و وقتی اطلاعات افراد در سامانه ثبت می‌شود به سرعت با اتصال به بانک اطلاعاتی ثبت احوال مشخصات فرد بررسی شده و با استفاده از بانک اطلاعاتی برخط وضعیت همپوشانی بیمه این افراد بررسی می شود ؛ لذا براساس دهکی که برای فرد در سامانه مشخص شده، مبلغ حق بیمه برای فرد نمایش داده می‌شود. همه این روند به سرعت و بدون نیاز به حضور در شعب قابل انجام است.

مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: ممکن است به ندرت افرادی باشند که برای اولین بار درخواست بیمه بدهند و هیچ سابقه‌ای از اطلاعات آن‌ها در بانک‌های اطلاعاتی سازمان‌های بیمه نبوده و ممکن است فاقد دهک باشند، این افرادی که فاقد دهک بوده و دهک‌شان هنوز مشخص نشده است، برای این افراد نیز یک ماه پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت برقرار شده و می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

به گفته شایانفر قریب به دو سال است که دفترچه بیمه به صورت کامل برچیده شده و افراد با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied