شمانیوز
شما نیوز

برگزاری جلسه هماهنگی طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲

جلسه هماهنگی طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲ با حضور سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ و نمایندگان پلیس راهور،آموزش و پرورش، ادارت آب، بر ق، گاز، مخابرات و مدیران شهری برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با هدف تسهیل در عبور و مرور ایمن دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی، جلسه کارگروه بهبود زیرساخت ها و ایمن سازی اطراف مراکز آموزشی برگزار شد. در این جلسه مقرر شد نسبت به ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی منطقه با نصب و نوسازی تابلوهای ترافیکی، تجدید خط کشی محوری و گذرگاه های عابر پیاده مقابل مدارس و استفاده حداکثری از ظرفیت شهرک آموزش ترافیک با همکاری آموزش و پرورش و اداره آموزش های شهروندی اقدام شود.

وی افزود: همچنین در نظر است نسبت به برقراری سرویس اتوبوس یا ون در برخی مسیرهای منطقه جهت جابجایی دانش آموزان در دو هفته اول مهرماه بصورت رایگان، نصب دوچرخه بند در برخی مدارس پسرانه، برگزاری دوره های آموزشی ترافیکی به صورت کارگاهی،  برگزاری جلسات مشترک با اولیاء در پارک ترافیک جهت ترغیب به استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی و پاک با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گیرد.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: بکارگیری از تمامی ظرفیت عوامل پلیس راهور جهت رفع گره های ترافیکی و هدایت و کنترل و روانسازی ترافیکی در هفته ابتدایی بازگشایی مدارس در معابر اصلی منتهی به مراکز آموزشی منطقه به ویژه خیابان های آزادی، دکتر هوشیار ، شمشیری ، شهید بختیاری در دوشیفت صبح و عصر نیز از جمله مصوبات جلسه طرح استقبال از مهر۱۴۰۲ بود.

مرتضوی توضیح داد: همچنین بازدید از اطراف مدارس و جمع آوری کابل های ناایمن در تابلوها و پست های برق و رفع خاموشی های احتمالی معابر و مراکز آموزشی نیز توسط اکیپ های اجرایی اداره برق رودکی انجام خواهد شد.

 وی یادآور شد: امور بهره برداری آب و فاضلاب ناحیه آذری نیز نسبت به پایش انشعابات آب مدارس و مراکز آموزشی منطقه و رفع ایرادات فنی موجود به منظور پیشگیری از قطعی آب اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه۹ همچنین گفت: درخصوص عدم صدور مجوز حفاری و توقف کلیه عملیات عمرانیِ مخل عبور و مرور و کاهنده ظرفیت معابر اصلی و فرعی تاثیر گذار بر ترافیک در حوزه درون شهری از تاریخ ۱۵شهریور لغایت ۱۵مهرماه با عنایت به دستورالعمل اجرایی بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در سال ۱۴۰۲ (طرح استقبال از مهر) تاکید شد.

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ در خاتمه اظهار داشت: شستشو و نظافت محدوده مدارس و معابر منتهی به آن، جمع آوری و انتقال افراد کارتن خواب و معتادین متجاهر از حریم مدارس، استفاده از ظرفیت نیروهای دوام جهت تسهیل در آمد و شد دانش آموزان و خودروهای عبوری در اطراف مراکز آموزشی با لباس فرم متحدالشکل از دیگر اقدامات منطقه۹ در راستای طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied