شمانیوز
شما نیوز

عدس | خواص عدس

خواص بی نظیر عدس | فواید عدس برای سلامتی

عدس یکی از حبوبات پر طرفار و پر فایده است. در مقاله زیر از فواید عدس آگاهی پیدا خواهید کرد.

خواص بی نظیر عدس | فواید عدس برای سلامتی

عدس یکی از انواع حبوبات است. عدس خواص و فواید زیادی دارد. عدس انواع مختلفی دارد. عدس قبل تر ها در جنوب آسیا بسیار مصرف میشده. عدس  غنی از فیبر، مس، فسفر و منگنز می باشد. در ادامه خواص باورنکردنی عدس را مطالعه می کنید.

عدس

کاهش کلسترول خون:

عدس حاوی فیبر محلول است که می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. LDL یا همان کلسترول بد عامل اصلی سفت شدن دیواره ی رگ ها یا آترواسکلروز است. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن، به جای استفاده از گوشت که ممکن است باعث افزایش سطح کلسترول خون شود، بهتر است عدس مصرف کنید.

عدس برای جلوگیری از ابتلا به دیابت:

همان طور که قبل تر گفته شد، شاخص گلوکز در عدس پایین است؛ بنابراین برای افرادی که از دیابت رنج می برند، مفید است.

عدس برای جلوگیری از یبوست:

اگر مشکل یبوست دارید، دچار کمبود فیبر هستید. عدس سرشار از فیبر رژیمی است که می تواند با نرم کردن غذاهای هضم شده، فرایند انتقال آن ها را به روده ی بزرگ کمک کند و خروج مدفوع را از بدن آسان تر کند.

 عدس برای بهبود بارداری:

عدس ، منبع خوبی از فولات است که می تواند سلامتی مادر را در دوران بارداری حفظ کند. وجود فولات برای رشد جنین درون رحم ضروری است. فولات هم چنین در کاهش خطر نقص های لوله ی عصبی جنین نظیر شکاف مهره در نوزادان نقشی مهم ایفا می کند.

عدس برای جلوگیری از کم خونی:

بدن انسان برای تولید گلبول های قرمز جدید در خون و حفظ روند طبیعی انتقال اکسیژن ، به آهن نیاز دارد. عدس منبع غنی از آهن (آهن غیر هِم) است که می تواند به حفظ سلامت گلبول های قرمز خون و پیشگیری از کم خونی کمک کند

عدس برای کمک به کاهش وزن:

عدس منبع خوبی از کربوهیدرات است. به علاوه میزان چربی و هم چنین شاخص گلوکز آن نیز پایین است. با این که عدس سرشار از کربوهیدرات است، ولی خوشبختانه کربوهیدرات موجود در آن به کندی در بدن هضم می شود. این ویژگی، عدس را به خوراکی ایده آل برای آدم هایی تبدیل کرده است که به دنبال کاهش وزن شان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied