شمانیوز
شما نیوز

بابونه | خواص بابونه

خواص بی شمار بابونه | بابونه گیاهی پر از خاصیت درمانی

در مقاله زیر از خواص بی شمار گیاه بابونه آگاهی می یابید.

خواص بی شمار بابونه | بابونه گیاهی پر از خاصیت درمانی

بابونه یک گیاه است. بابونه خواص درمانی زیادی دارد. فواید بابونه برای سلامت جسم و روح زیاد است. از بابونه به دمنوش و چایی هم استفاده می شود. در ادامه با خواص بابونه آشنا شوید. 

مقابله با افسردگی و اضطراب

بابونه به شکل اسانس، تنتور یا چای به مقابله با استرس کمک می کند و همچنین باعث آرامش می شود. استنشاق بخار بابونه باعث درمان اضطراب و افسردگی عمومی می شود، به همین دلیل، روغن بابونه به عنوان یک ماده محبوب در محصولات آروماتراپی، شمع ها و درمان های مرتبط با حمام مورد استفاده قرار می گیرد. بابونه به صورت عصاره به عنوان یک آرام بخش برای آرامش اعصاب استفاده می شود و اضطراب را کاهش می دهد.بابونه برای تسکین علائم استرس، اضطراب مزمن، استفاده می شود. 

بابونه

کاهش درد و التهاب

بعضی اوقات بابونه به عنوان آسپیرین گیاهی شناخته می شود زیرا از قرن ها پیش به عنوان درمانی برای کاهش درد استفاده می شده است. از گل های آن برای کاهش احتقان، درد، قرمزی و تورم استفاده می شود. این گیاه به طور موثری باعث کاهش تورم صورت، دندان درد، تحریکات پوستی می شود و درمان اصلی ایجاد التهاب و درد ناشی از عفونت ها است. به همین دلیل عصاره بابونه به محصولات زیبایی مانند لوسیون های بدن یا صورت، صابون های حمام و خمیردندان اضافه می شود. بابونه به کاهش درد طبیعی که با صدمات، آرتروز، تب، درد کمر و بارداری مرتبط است کمک می کند. این گیاه دارای خصوصیات کاهش درد بعد از زایمان بوده و بدن را آرام می کند.

رهایی از احتقان

بابونه برای مقابله با عفونت ها اثر دارد و همچنین تراکم مخاط را کاهش می دهد. چای تهیه شده از بابونه یک انتخاب عالی برای درمان سرماخوردگی، عفونت سینوس و آنفولانزا است. مطالعات نشان می دهد استنشاق بخار با عصاره بابونه در معالجه علائم سرماخوردگی مؤثر است. چای یا عصاره بابونه را به صورت غرغره برای مقابله با التهاب غشاهای مخاطی و داخل گلو و دهان امتحان کنید

لثه ها و دندان های سالم

علاوه بر بهبود پوست و دستگاه تنفسی، از مزایای بابونه نیز می توان به توانایی آن در مقابله با عفونت های باکتریایی دندان ها، حفره دندان و لثه اشاره کرد. همچنین به کاهش درد ناشی از زخم ها، زخم های لثه، دندان درد و همچنین مقابله با باکتری های مضر که می توانند در دهان زندگی کنند نیز کمک می کند.

جلوگیری از بروز مشکلات قلبی

بابونه با محافظت از سلامت قلب و عروق ارتباط دارد. بابونه به دلیل دارا بودن مقادیر بالای فلاونوئیدها، با کاهش احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی در قلب سالمندان همراه است. این مطالعه نشان می دهد که میزان مصرف فلاونوئید در 805 مرد که 60 تا 65 سال سن داشتند، مصرف بیشتر فلاونوئید از گیاهان و غذاها به طور معکوس با مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی قلب ارتباط داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied