شمانیوز
شما نیوز

با امضای تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی و صندوق ضمانت صادرات ایران انجام می شود؛

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه صادرات و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها با رویکرد سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید.

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

 حجت الله عبدالملکی بااشاره به اینکه در این تفاهم‌نامه تسهیلگری‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است، افزود: در این تفاهم‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران مکلف است تسهیلگری‌های ویژه‌ای از جمله تأمین بخشی از هزینه‌های مالی مربوط به ضمانت کالاهای صادراتی را برعهده داشته باشد.

عبدالملکی در ادامه به پوشش ریسک سرمایه‌گذاری در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که صندوق در این تفاهم‌نامه برعهده دارد، پوشش ریسک سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌گذاری‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور و سرمایه‌گذاری‌هایی که خارجی‌ها در مناطق آزاد ایران انجام می دهند صندوق ضمانت صادرات اقدام به پوشش ریسک این سرمایه گذاری‌ها خواهد کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه برنامه امسال مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در سالجاری تقویت و توسعه جهش در صادرات است، این تفاهم‌نامه می تواند بستری را برای پوشش ریسک‌های سرمایه گذاری و صادرات در این مناطق ایجاد کند.

مشاور رئیس جمهور گفت: بعد از امضای این تفاهم‌نامه در مذاکراتی که با سرمایه گذاران خارجی خواهیم داشت به گزینه پوشش ریسک این سرمایه گذاری‌ها توسط صندوق ضمانت صادرات ایران اشاره خواهیم کرد.

عبدالملکی در پایان افزود: با توجه به توافقاتی که صندوق ضمانت صادرات ایران با نهادهای مشابه در چندین کشور داشته است، ایجاد خدمات بین‌المللی را برای کل کشور و به طور خاص‌تر برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم خواهد کرد که با امضای این تفاهم‌نامه این توافقات اجرایی می شود.

این تفاهم نامه همکاری در حاشیه آخرین روز از نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم «روایت خدمت (وعده، وفا)» بین حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سید امیر برهانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در 6 ماده تنظیم و به امضای طرفین رسید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied