شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا | قیمت سکه

قیمت طلا امروز 9 شهریور 1402 | سکه روند صعودی در پیش گرفت

قیمت سکه و طلا امروز پنج شنبه 9 شهریور 1402 اعلام شد. بر اساس اخبار اعلامی سکه گران شد و طلا کاهش قیمت در پیش گرفت.

قیمت طلا امروز 9 شهریور 1402 | سکه روند صعودی در پیش گرفت

قیمت طلا و سکه در کشورمان با فراز و نشیب همراه است. شرایط مختلف جهانی و همینطور داخلی بر قیمت طلا و سکه تاثیر میگذارد. در کشور ما قیمت  طلا و سکه تحت تاثیر ماه های محرم و صفر قرار می گیرد. امروز، پنجشنبه 9 شهریور قیمت طلا و سکه  اعلام شد. در ادامه به جدیدترین قیمت طلا و سکه می پردازیم. 

 قیمت طلا با وجودی که نسبت به روز گذشته در این لحظه افزایش قیمت را تجربه کرده است، اکنون روند کاهشی دارد. قیمت سکه امامی افزایشی شده است و همچنان در کانال 28 میلیون تومانی قرار دارد. سکه بهار آزادی نیز در کانال 25 میلیون تومانی روند صعودی دارد. امروز قیمت دلار به کانال 48 هزار تومانی بازگشته و انس هم روند صعودی دارد.

قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی کاهشی است و دو میلیون و 328 هزار و 100 تومان معامله می‌شود؛ حدود سه هزار تومان کمتر از دیروز. البته روز گذشته قیمت طلا در ساعاتی از روز در محدوده کمتر از دو میلیون و 315 هزار تومان نوسان داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 28 میلیون تومان است؛ حدود 10 هزار تومان ببشتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز هشت هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 309 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 46 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 625 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 23 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به دو میلیون و 855 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییری نسبت به روز گذاشته نداشته است. حباب نیم‌سکه نیز با 92 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و 815 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 50 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییری نسبت به دیروز نداشته است. حباب آن نیز نسبت به روز گذشته 14 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 446 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز با 50 هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما 89 تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 138 هزار تومان رسیده است.

تداوم روند صعودی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا مانند روزهای گذشته اندکی افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی که تا دیروز در بازه زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشت، حالا در 30 روز گذشته حدود 0.41 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,944.47 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.01 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

نوسانات مثبت در قیمت طلای جهانی باعث تشکیل اولین کندل هفتگی مثبت طی یک ماه اخیر شد. در ادامه، قیمت طلای جهانی در سطح 1914 دلار هفته گذشته را به پایان برساند.

بازگشت دلار به کانال 48 هزار تومان

امروز دو خبر منتشر شد که احتمالا سیگنال‌های سیاسی کاهشی را برای قیمت دلار ارسال کرده و باعث بازگشت قیمت دلار به کانال 48 هزار تومانی شده است. در یک خبر، شبکه بلومبرگ مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی آتی خود احتمالاً کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم در ایران را اعلام می‌کند.

در خبر دیگر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تداوم همکاری این سازمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده است؛ هر چند که در مورد برخی ادعاها مبنی بر کاهش غنی‌سازی ایران توضیح داد: غنی‌سازی بر اساس قانون اقدام راهبردی پیش می‌رود و در چارچوب تدابیر کلی نظام تدابیرش پیش می‌رود و ما هم طبق همان اقدام می‌کنیم.

با وجود این بازار ارز امروز را کاهشی آغاز کرد و در ادامه نیز قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان بازگشت. در عین حال، بازار ارز شرایط متفاوتی را تجربه کرد. احتمالا افزایشی شدن قیمت انس و معاملات بازیگران بزرگ، تا این لحظه، مانع از ریزش قیمت طلا و سکه شده است.

منبع : اقتصاد 100

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied