شمانیوز
شما نیوز

واردات خودرو | آزادسازی واردات خودرو

زمان تحویل خودروهای وارداتی + جزئیات

گرچه خودروهای وارداتی هنوز به بازار نرسیده‌اند، اما پیش‌فروش آن‌ها در اسفند سال گذشته صورت گرفته است و حدود ۳۱ هزار نفر در صف خرید قرار گرفته‌اند.

زمان تحویل خودروهای وارداتی + جزئیات

به گزارش شمانیوز: پس از گذشت ۱۸ ماه از آزادسازی واردات خودروهای نو و وعده‌های رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت، مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۱ و واردات ۲۰۰هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ این بار در دوره وزارت عباس علی‌آبادی، وزیر فعلی صمت، قرار است تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ تمام خودروهای وارداتی به متقاضیان آن‌‎ها تحویل داده شود.

به طورکلی وعده‌های مسئولان طی دو سال گذشته برای واردات خودرو بیش از حد خوش‌بینانه بوده است. از آغاز وزارت فاطی‌امین و وعده‌های عجیب و غریب او تعداد زیادی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو در قالب‌های گوناگون انجام‌ناپذیر بودن این وعده‌ها را گوشزد کردند؛ اما مسئولان بدون هیچ توجهی به انتشار اخبار غیرکارشناسی از واردات خودرو ادامه دادند. یکی از اصلی‌ترین دلایل رکود حاکم بر بازار در دو ماه اخیر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عدم اعتماد مردم به وعده‌های حاکمیت برای واردات خودرو است.

وعده تحویل ۳۱ هزار خودروی وارداتی در شرایطی گفته شده که هنوز یک ماه از ارائه آیین‌نامه  واردات خودروهای کارکرده توسط دولت به مجلس نمی‌گذرد و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در لایو‌های اینستاگرامی خود از واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی خبر می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied