شمانیوز
شما نیوز

بانک توسعه تعاون

چک دیجیتال بانک توسعه تعاون(چکاد) رونمایی شد

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون تعاون و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، چک دیجیتال بانک توسعه تعاون(چکاد) رونمایی شد.

 چک دیجیتال بانک توسعه تعاون(چکاد) رونمایی شد

سیدصولت مرتضوی در آیین رونمایی از یازده سامانه‎ و زیرسامانه خدمات هوشمند بخش تعاون از جمله چک دیجیتال بانک توسعه تعاون اظهار داشت: تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات، شفافیت را به مردم ارزانی می‌دارد و نیز دسترسی مردم را به خدمات آسان و ارزان می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: به خاطر دارید تا چند سال قبل برای پرداخت قبوض و کارهای دیگر مجبور بودیم به بانک مراجعه کنیم و مراجعات مردم به ادارات و بانک‌ها به ترافیک و اتلاف وقت منجر می‌شد.

وی به تهیه پیوست رسانه برای سامانه و طرح‌ها و خدمات این وزارتخانه تأکید کرد و افزود: پیشنهاد مشخص من این است که برای تشریح این سامانه‌ها و طرح‌ها برای مردم یک پیوست رسانه‌ای تهیه کنید. پیوست رسانه‌ای باعث می‌شود که معلومات و دانش عمومی مردم افزایش پیدا کند. همچنین امکان بهره‌برداری آسان و ارزان مردم را فراهم نموده و در نهایت خدمات نظام را به بهترین شکل ارائه می‌کند.

در ادامه مراسم رونمایی محمد شیخ‌حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در خصوص این سامانه گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و در جهت تحول دیجیتال بانک، چک دیجیتال بانک توسعه تعاون(چکاد) رونمایی می شود.

به گفته شیخ حسینی بنا بر اعلام بانک مرکزی از زمان راه اندازی چک دیجیتال ۹۶ درصد پرونده های قضایی مربوط به این بخش کاهش یافته است. سرعت، دقت و امنیت از ویژگی های چک دیجیتال است. به واسطه ارتباط با کلیه حساب های نظام بانکی نقد شوندگی آن بسیار بالاست.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه افزود :چک دیجیتال تمامی ویژگی های چک های قدیمی را دارد به علاوه آن که مزایای جدیدی را نیز به ارمغان آورده است. پایه آن امضای دیجیتال است که خود مبنا و اساس بسیاری از خدمات نوین دیجیتال و بانکداری الکترونیک است. امنیت بالا، جلوگیری از امکان سو استفاده و تغییر در برگه چک، صرفه جویی مصرف کاغذ، حذف مراحل زمانگیر جابجایی و دسته بندی چکها، مدیریت ریسک بهتر، افزایش سرعت فرآیندهای پرداخت، رفع نگرانی افراد برای ثبت چک در سامانه تی چک، کاهش پرونده های قضایی و جلوگیری از سفته بازی ناسالم و کمک به توسعه فعالیت های سالم اقتصادی از جمله مزایای چک دیجیتال است.

سامانه چک دیجیتال بانک توسعه تعاون با هدف ایجاد بستر امن بین بانکی جهت ارائه چک دیجیتال و رفع مشکلات چک فیزیکی ایجاد شده است.

به‌مناسبت هفته تعاون ۱۱ سامانه و زیرسامانه خدمات و هوشمندسازی بخش تعاون شامل زیرسامانه خرید از بورس کالا، زیرسامانه نقل و انتقال الکترونیکی سهام اعضای تعاونی‌ها(ساعت)، آموزش و ترویج تعاون(تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی و دانشجویی)، درگاه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، زیرسامانه نظارت بر تعاونی‌های عمرانی، سامانه ویکی تعاون، چک الکترونیک بانک توسعه تعاون(چکاد) و سامانه رتبه‌بندی تعاونی‌ها، سامانه کارتابل مکاتبات و درخواست‌ها، سامانه یکپارچه اطلاع‌رسانی تعاونی‌های کشور و ماژول اطلاعات معاملات ثبت شده در سامانه ستاد با هدف اشتغال‌زایی و مدیریت هوشمند تعاونی‌ها رونمایی و به‌ بهره‌برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied