شمانیوز
شما نیوز

ارز دیجیتال

سرنوشت تلخ ارز دیجیتال چهار پروژه متاورسی بزرگ جهان

پس از عبور از دوران اوج پروژه‌های متاورسی، بنظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران چهار پروژه بزرگ متاورسی در ضرر کامل قرار دارند.

سرنوشت تلخ ارز دیجیتال چهار پروژه متاورسی بزرگ جهان

به گزارش شمانیوز:در طول رونق بازار ارزهای دیجیتال و سا‌ل‌های 2020 و 2021، پروژه‌های متاورسی متعددی وارد بازار شدند و میلیاردها دلار سرمایه را جذب کردند، به‌طوریکه ارزش بازار تجمعی پروژه‌های متاورس چهار شرکت بزرگ در نوامبر 2021 به ۱۶ میلیارد دلار رسید. اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده جدید، بنظر می‌رسد که ۹۸ درصد از دارندگان توکن‌های متاورسی در سال ۲۰۲۳ در ضرر قرار دارند.

وضعیت چهار پروژه بزرگ متاورس پس از 2 سال

در نوامبر سال 2021 میلادی، چهار پروژه متاوسی و گیم فای بزرگ که شامل سندباکس (The Sandbox) و اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، انجین کوین (Enjin Coin) و دیسنترالند (Decentraland) می‌شدند، ارزش بازاری تجمعی معادل 16 میلیارد دلار داشتند. با آغاز زمستان بازار ارز دیجیتال، پروژه‌های متاورسی نیز با انتقادهای شدیدی درباره میزان امنیت، کنترل اعضا و نبود انگیزه‌های بلندمدت نگهداری (HOLD) مواجه شدند.

ضرر سرمایه‌گذاران توکن‌های متاورسی و کاهش ارزش بازاری پروژه‌ها

بر اساس داده‌های سپتامبر سال جاری میلادی، توکن‌های متاورسی سند (SAND)، اکسی اینفینیتی (AXS)، انجین کوین (ENJ) و مانا (MANA) به‌ترتیب دارای ارزش بازار تجمعی 1.23 میلیارد دلار هستند. در مقایسه با اوج قیمتی این توکن‌ها، ارزش بازاری مذکور بیش از 92 درصد کاهش داشته است. به‌عبارتی، مجموع دامیننس بازاری چهار توکن بزرگ متاورسی در حال حاضر به 0.12 درصد در مقایسه با ارزش بازاری کریپتو، سقوط کرده است.

ضرر سرمایه‌گذاران توکن‌های متاورسی

نمی‌توان گفت که این کاهش ارزش، پایان توکن‌های متاورسی هستند، اما بر اساس این کاهش ارزش و داده‌های IOMAP، سرمایه‌گذارانی که در سال 2021 اقدام به‌خرید این چهار توکن‌ کرده‌اند، کاملا در ضرر هستند و وضعیت نامناسب‌تری نسبت به دیگر سرمایه‌گذاران توکن‌های متاورسی دارند.

دیسنترالند که با بازار مجازی و کامیونتی‌اش به‌سرعت شهرت پیدا کرد، مکانی برای طراحی، خرید و فروش املاک مجازی بود. با این وجود تا یکم سپتامبر سال جاری میلادی، توکن‌ بومی SAND دیسنترالند حدود 89.04 درصد از سرمایه‌گذاران خود را به‌ضرر کشانده است. اکوسیستم انجین کوین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌داد تا کالاهای مجازی را بر روی بلاکچین اترسوم طراحی و مدیریت کنند. در حال حاضر، بیش از 75.5 درصد از دارندگان توکن بومی این اکوسیستم (ENJ) در ضرر قرار دارند./تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied