شمانیوز
شما نیوز

افسردگی | درمان افسردگی

بهترین شیوه درمان افسردگی درخانه | بااین روش ها از شر افسردگی خلاص شو

افسردگی یک بیماری خطرناک است. اگر این بیماری درمان نشود تبعات خیلی بدی خواهد داشت. در مقاله زیر میتوانید روش های درمان افسردگی را بخوانید.

بهترین شیوه درمان  افسردگی درخانه | بااین روش ها از شر افسردگی خلاص شو

افسردگی یک از انواع بیماری های روانی است. بسیاری از افراد بر این باورند که درمان افسردگی باید حتما توسط پزشک صورت گیرد.  فردی که به افسردگی دچار می‌شود، معمولا دچار احساسات منفی مانند ناامیدی، غم و اضطراب می شود. حتی گاهی اوقات افرادی که دچار افسردگی شده اند دست به خودکشی می زنند. در ادامه روش های درمان و خلاصی از افسردگی را می خوانید. 

افسردگی

تنظیم روتین مناسب

طبق نظریه روان‌شناسی به ‌نام ایان کوک، برای بازگشت به روال طبیعی زندگی باید یک روتین و برنامه مناسب را تنظیم کرده و به تمام موارد موجود در آن عمل شود. این موارد همان شیوه صحیح گذراندن شبانه روز است که معمولا برای افراد مبتلا به افسردگی کمی سخت می‌باشد. 

تعیین اهداف روزانه را فراموش نکنید

ناتوانی در انجام کارها باعث تشدید احساست منفی مانند بی‌ارزشی و ... می‌شود. به‌ همین دلیل بهتر است در راستای درمان افسردگی، بیمار مبتلا به عارضه برای تمام کارهای روزانه هدف تعیین کنند. این اهداف می‌تواند شامل گردگیری اتاق خواب یا شستن چند ظرف باشد. بهتر است روزانه هدف‌ها را گسترش داد تا ذهن با چالش‌های جدید مواجه شود.

 درمان افسردگی با ورزش

ورزش¬کردن و انجام فعالیت بدنی برای همه‌ افراد به‌خصوص مبتلایان به افسردگی مناسب است. با انجام ورزش معمولا افراد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و میزان استرس خود را کاهش می‌دهند. بالا رفتن کیفیت خواب و افزایش احساس شادی که در ورزش وجود دارد باعث کاهش علائم و درمان افسردگی می‌شود. 

از بهترین ورزش‌های موجود می‌توان به یوگا، پیاده‌روی، شنا، تنیس و ... اشاره کرد. برای کسب نتیجه فرد باید به‌صورت پیوسته به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازد.

توجه به میزان خواب

یکی از عوامل تشدید افسردگی عدم خواب کافی¬است و همچنین یکی از علائم این بیماری کم‌خوابی می‌باشد. به‌همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به ساعت خواب خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید در طول شب به‌راحتی بخوابید از چرت‌های روزانه پرهیز کرده و ساعت مشخصی را برای رفتن به رخت‌خواب انتخاب کنید. همچنین عدم استفاده از گوشی موبایل، کامپیوتر و ... در بهبود کیفیت خواب موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied