شمانیوز
شما نیوز

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سوپرایز ویژه مجلس به بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با طرح ضربتی مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر از افزایش حقوق بازنشستگان با همسان سازی را داد.

سوپرایز ویژه مجلس به بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با طرح ضربتی مجلس

همسان سازی حقوق بازنشستگان  به کجا رسید؟ آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان می‌شود؟ امروز عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت اگر دولت همسان سازی حقوق بازنشستگان  را اجرایی نکند مجلس وارد می شود چند روز پیش هم  جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس گفت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان آماده ارائه به صحن مجلس است. رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز نکته  جدیدی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  تامین اجتماعی و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با طرح ضربتی مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر از افزایش حقوق بازنشستگان با همسان سازی را داد.

 احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان از لحاظ معیشتی در شرایط مناسبی نیست و لازم است که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان جدا از هزینه‌های معیشتی با توجه به بالا بودن سن با هزینه‌های درمان رو به رو هستند، افزود: از طرف دیگر بازنشستگان با هزینه خانواده، همسر، فرزند روبه‌رو بوده و اغلب نوه دارند؛ لذا چگونه می‌توانند با حقوق کم بازنشستگی زندگی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تورم برای شاغلان و بازنشستگان یکسان است، ادامه داد: با توجه به موضوعات فوق متناسب و همسان سازی حقوق بازنشستگان امری ضروریست و باید بازنشستگان هر سال شامل همسان سازی حقوق و تناسب حقوق با شاغلان هم رده خود شوند.

وی با بیان اینکه نباید افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس یک فرمول متفاوت از شاغلان هم‌ رده آن‌ها باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند.

نماینده نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه مبنای متناسب و همسان‌سازی، تناسب در حقوق دریافتی افراد شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های مشابه است، ادامه داد: لذا ضروریست که دولت نسبت به این مسئله توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل 80 درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

ارکانی در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع دولت باید همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستورکار خود قرار دهد، گفت: مجلس نیز به دنبال حل این موضوع است و اگر دولت اقدامی نکند، نمایندگان برای حل مشکل این قشر به مسئله ورود خواهند کرد.

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان آماده ارائه به صحن

 

 یک نماینده مجلس گفت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان آماده ارائه به صحن مجلس است 

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان آماده ارائه به صحن علنی مجلس است و در این رابطه باید از تلاش‌های نمایندگان کمیسیون اجتماعی تشکر کنم که واقعاً دغدغه مند پیگیر این طرح هستند

جلال رشیدی کوچی اظهار داشت به محض اینکه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به صحن مجلس برسد تلاش می کنیم تا با رای بالایی این طرح به تصویب برسد 

جزئیات جدیدی از همسان سازی حقوق بازنشستگان

 

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی جزئیات جدیدی از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.

محمد اسدی گفت: حدود 4 میلیون و 600 هزار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می‌شود. 360 کانون استانی و شهرستانی داریم و 3 هزار نفر هیئت‌مدیره‌های کانون هستند. پیگیری امور مشکلات بازنشستگان صندوق و قوانین و خدماتی و رفاهی از مهمترین وظیفه ماست.

اسدی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ماده 96 تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یک‌بار حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیئت وزیران تصویب شود؛ البته بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

یکی از مشکلات بازنشستگان حوزه درمان است

 

اسدی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ماده 54 تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد هزینه بیمه‌شدگان در بخش درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان افزود: قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تا آبان ماه 1402 است و تمام می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی سرمایه کارگران و بین‌النسلی است و هیچ کسی نباید به سرمایه دست درازی کند اما می‌بینیم دخالت‌هایی از سوی دولت نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت‌المال تامین اجتماعی برود، قطعا باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه متوسط‌بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که 75 درصد آن برای سال 1399 و 1400 پرداخت شد و 25 درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است. ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی در رابطه با موارد تحت پوشش اقلام‌ دارویی در بیمه‌های پایه اظهار کرد: 400 قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. داروهایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این داروها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد اما از لیست‌ها حذف شده است. از زمانی که نسخه‌ها الکترونیکی شده، مستنداتی نیز نزد بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید از من مبلغی بابت دارو اخذ شده است. ما مکتوب به شورای عالی بیمه نامه زده‌ایم و گفته‌ایم باید بررسی شود که چند درصد داروهای خارج شده از پوشش برای بازنشستگان با نظر پزشکان ضروری است. متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و خود شرکت‌های بیمه و دولت در آن حضور یافته و پاسخگو نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied