شمانیوز
شما نیوز

شرکت بیمه آسماری

نگاهی به سه چالش بزرگ صنعت بیمه در سال جاری

تحقیقات نشان می دهد که تورم، تحول دیجیتال و تغییرات آب و هوایی، به عنوان ۳ چالش بزرگ صنعت بیمه در سال ۲۰۲۳ مطرح خواهد بود.

نگاهی به سه چالش بزرگ صنعت بیمه در سال جاری

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آسماری به طور کلی و در شرایط موجود، کسب سود از محل حق بیمه دریافتی و حفظ ضریب نفوذ در کوتاه مدت، برای بیمه گران دشوار است، بنابراین ممکن است با توجه به افزایش مشکلات مالی در آغاز سال ۲۰۲۳، یک رویکرد بلندمدت برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی و به دست آوردن مشتریان جدید، انعطاف‌پذیری بیشتر در مقابل خواسته های مشتریان باشد.

بن کری ایوانز، تحلیلگر ارشد بیمه در GlobalData می گوید: بر اساس یک نظرسنجی، بیش از یک سوم فعالان صنعت بیمه، تورم را به عنوان چالش اصلی سال ۲۰۲۳ معرفی کرده اند. سایر موضوعات مهم مانند دیجیتالی شدن، تغییرات آب و هوایی، قوانین و مقررات، کووید-۱۹، جرایم سایبری و ژئوپلیتیک نیز با فاصله زیادی از آن، جزو چالش های این صنعت هستند.

پیش‌بینی شده است که بیمه‌گران، فشار تورمی را در بخش هزینه فعالیت کسب‌وکار خود، تجربه خواهند کرد و هزینه‌های خسارت در نتیجه افزایش هزینه مواد و نیروی کار، افزایش خواهد یافت.

همچنین در مواجهه با تغییرات بی سابقه در حوزه تحول دیجیتال، صنعت بیمه در نقطه عطف خود قرار دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، تغییر گسترده‌ای را در مدل کسب‌وکار سنتی خود تجربه می‌کنند.

شرکت‌های بیمه قدیمی مجبورند با شرکت‌های تازه واردی رقابت کنند که از پیشرفت‌های زیاد در حوزه هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند.

همچنین ترجمه اطلاعات مبتنی بر کاغذ به فرمت دیجیتال، گلوگاه شرکت‌های بیمه ای است که در تلاش برای پیاده سازی تحول دیجیتال هستند. افزایش انتظارات مشتری نیز مزید بر علت است، چون تمرکز بر نیاز مشتری است که باعث ایجاد نوآوری و تغییر نحوه ارائه خدمات بیمه می شود.

کاهش تعداد نیروی کار و توسعه دورکاری نیز از موارد ایجاد محدودیت در فعالیت بیمه گران است، چون این روش نه تنها به یک زیرساخت قوی برای پشتیبانی از نیروی کار مجازی نیاز دارد، بلکه تحول دیجیتال برای پاسخگویی به خواسته های مشتریان را نیز باید به همراه داشته باشد.

در حوزه تغییر آب و هوا نیز باید گفت که شرکت های بیمه در حال مبارزه برای بقا هستند، زیرا فجایع طبیعی بیشتری که در راه است، هزینه بیشتری را به آنها تحمیل می کند. این حوادث طبیعی، بر بازار املاک و مستغلات و همچنین فضای کلی اقتصاد، تأثیر می گذارد. صنعت بیمه اگر بخواهد از طوفان های آینده جان سالم به در ببرد، باید اصلاح شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied