شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار امروز را اینجا بخوانید | اربعین قیمت دلار را بالا کشید

قیمت دلار در روز جاری افزایش ۵۰۰ تومانی داشت. معامله‌گران ورود تقاضای اربعین و افزایش سفر در پایان تابستان را دلیل رشد قیمت این اسکناس می‌دانند.

قیمت دلار امروز را اینجا بخوانید | اربعین قیمت دلار را بالا کشید

قیمت دلار در شهریور ماه با کمترین نوسان روبرو بود و در کانال 49 هزار تومانی در رفت و برگشت بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نیست و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد و قیمت دلار داشته باشند. قیمت دلار روز قبل دلار در بازار متشکل مانند ۲ روز پیش کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت دلار امروز را اینجا بخوانید 

دلار در بازار آزاد با افزایش ۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۹,۶۷۰ تومان معامله شد.دلار در صرافی ملی در بازار ۲ روز پیش نسبت به ۴ روز پیش، با ۲ تومان کاهش، ۴۱,۲۸۷ تومان نرخ گذاری شد.دلار در بازار متشکل در بازار ۱۹۵ روز پیش نسبت به ۱۹۶ روز پیش، با ۳۲۱۱ تومان کاهش، ۴۱,۵۴۹ تومان نرخ گذاری شد.دلار در سامانه سنا در بازار ۱۹۶ روز پیش نسبت به ۱۹۷ روز پیش، با ۰ تومان بدون تغییر، ۳۰,۴۱۶ تومان نرخ گذاری شد.دلار کانادا با افزایش ۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۶,۵۳۲ تومان معامله شد.

امروز قیمت دلار با افزایش ۵۰۰ تومانی به قیمت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در بازار معامله شد. در روز جاری معامله‌گران به افزایش تقاضا در بازار ارز اشاره می‌کردند.

امروز بازار ارز فردوسی به‌عنوان قلب معاملات ارز، شاهد رشد تقاضای دلار بود. فعالان بازار ارز افزایش سفرها در روزهای پایانی شهریور و نزدیکی به مراسم اربعین را دلیل اصلی رشد دیروز و امروز دلار عنوان می‌کنند.

بررسی میدانی از تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز خبر می‌دهد. در حالی که در روزهای اخیر اخبار و سیگنال‌های مساعدی به بازار تزریق شده بود که می‌توانست قیمت را کاهشی کند، اما روند افزایشی قیمت دلار این اسکناس را به کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک کرده است. محدوده مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی و ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای دلار شکسته شد و منطقه مقاومتی بعدی برای این اسکناس منطقه قیمتی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

درباره اینکه چرا اخبار مساعد سیاسی اثر کاهشی بر قیمت دلار ندارد، برخی فعالان این بازار می‌گویند، اخبار روزهای اخیر واقعی نیست. آنها درباره اخبار مربوط به توافق موقت ایران و آمریکا می‌گویند که تجربه نشان داده وقتی اخباری با این سطح رسانه‌ای می‌شود یعنی یک جا کار به مشکل خورده و انجام نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied