شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگان

هشدار مهم به بازنشستگان تامین اجتماعی | بخشنامه جدید بازنشستگان رسید

سازمان تأمین‌اجتماعی به بازنشستگان کارگری و بیمه شدگان خود هشدار داد.

هشدار مهم به بازنشستگان تامین اجتماعی | بخشنامه جدید بازنشستگان رسید

۱۰ تیرماه امسال بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد. دکتر حاجی بابایی در آن زمان با اشاره به ضرورت توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته بیان کرد: «احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی، کارکنان دولت را رنج می‌دهد.» او گفت این رویکرد می‌تواند نشاط و امیدآفرینی را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد. بعد از گذشت دو هفته از تصویب این طرح برای بازنشستگان نیز حاجی بابایی در گفت‌وگویی قول پیگیری ویژه و عملیاتی‌سازی آن را داد. حالا بعد از گذشت یک ماه از آخرین وعده، مخاطبان نسبت به اجرایی نشدن طرح معترض بوده اند. سازمان تأمین‌اجتماعی به بازنشستگان کارگری و بیمه شدگان خود هشدار داد.

 نعنت الله ترکی- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق‌های بازنشستگی وارد یکصدمین سال تاسیسش شده است و این یعتی یک قرن، فراز و فرودهای بسیاری داشته است. ناترازی‌ها در بخش صندوق بازنشستگی وجود دارد چون موارد ورودی ها و مصارف را خوب برنامه ریزی نکرده‌ایم و در وضعیت نرمال باید یک بازنشسته باشد و پنج شاغل اما با وضعیتی که ما داریم به ازای یک شاغال 5 بازنشسته داریم و باید برای این یک برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و در صندوق منابع ورودی خوبی ندارد. ما یکی از مشکلاتی که در صندوق‌های بازنشستگی با آن مواجه هستیم بحث خصولتی بودن این مجموع‌های اقتصادی است و بین بخش خصوصی و دولت گیر کرده ایم باید تکلیف خود را در این زمینه روشن بکنیم.

هشدار مهم به بازنشستگان تامین اجتماعی

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی خطاب به بازنشستگان کارگری و سایر بیمه شدگان اعلام کرد: این سازمان و شعب تابعه آن هیچ‌گونه تماس و ارتباط تلفنی برای امور بیمه‌ای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد.

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد تحت عنوان همکار یا نماینده این سازمان با تقاضای وجه در قبال ارائه کارت و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی دیگر، کلاهبرداری است.

در پی دریافت گزارش‌هایی در زمینه اقدامات سودجویانه برخی افراد با هدف کلاهبرداری از بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی به بهانه صدور کارت‌هایی تحت عنوان کارت بیمه درمان یا بیمه تکمیلی و عناوین مشابه، روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: این سازمان و شعب تابعه آن هیچ‌گونه تماس و ارتباط تلفنی با بیمه‌شدگان برای امور بیمه‌ای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد و همه خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان در قالب مراجعه حضوری مخاطبان به شعب و کارگزاری‌های این سازمان یا استفاده بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام می‌شود.

اخیراً شکایاتی از تماس تلفنی برخی افراد سودجو با تعدادی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی واصل شده که با سوءاستفاده از نام این سازمان، در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی درخواست واریز وجه داشته‌اند.

سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه اعلام کرده صدور هیچ‌گونه کارتی با عنوان کارت بیمه، کارت سلامت، کارت بیمه تکمیلی و... در دستور کار این سازمان قرار ندارد و هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد تحت عنوان همکار یا نماینده سازمان تأمین‌اجتماعی با تقاضای وجه در قبال ارائه کارت و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی دیگر، اخاذی و کلاهبرداری است.

سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان هشدار داده است حتی در صورتی‌که کلاهبرداران در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، برخی اطلاعات شخصی ایشان را اعلام کردند، به هیج وجه به آن‌ها اعتماد نکنند و هیچ وجهی را به آن‌ها در برابر ارائه کارت سلامت، کارت بیمه یا هر نوع خدمت دیگر پرداخت نکنند؛ چراکه ارتباطات این سازمان با بیمه‌شدگان و بازنشستگان صرفاً در قالب مراجعه بیمه‌شده به شعب و کارگزاری‌های رسمی یا استفاده ایشان از سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir یا برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین من" ساماندهی می‌شود و این سازمان در قبال هیچ خدمت درمانی یا بیمه‌ای، از بیمه‌شدگان درخواست تلفنی واریز وجه به حساب‌های نامشخص ندارد.

سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از مخاطبان درخواست کرده است اخبار و اطلاعیه‌های صادره از این سازمان را صرفاً از سایت رسمی اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir  دنبال کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و برنامه‌های جدید سازمان نیز در هر ساعتی از شبانه‌روز و حتی روز‌های تعطیل، صرفاً با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    نمایندگان مجلس در آخرین اصلاحات طرح ساماندهی با تراش دادن بدنه‌ی طرح و قیدِ «عدم افزایش حقوق و دستمزد» هرگونه بار مالی احتمالی طرح را از میان برداشتند؛ با این وجود مجمع تشخیص با شنیدن توضیحات رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، به طرح ساماندهی ایراد گرفت.

    احسان سهرابی با بیان اینکه صدای کارگران شنیده نمی‌شود اما صدای میثم لطیفی و امثال او به خوبی شنیده می‌شود و این جای تاسف دارد؛ تاکید کرد: ایراد گرفتن به طرح ساماندهی بزرگ‌ترین ظلم در حق کارگران است.

    وی افزود: علت فربه شدن دولت، طرح ساماندهی نیست، مدیرانی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و کارکردی برای مردم ندارند! شما با این رای، از طبقه فرودست حمایت نکردید اما در عوض پیمانکاران را چاق‌تر نمودید!

    به گفته این فعال کارگری، رئیس جمهور در روز کارگر وعده‌ی برداشتن تبعیض و حذف پیمانکاران داد وعده‌ای که محقق نشد

  • ناشناس

    کائنات جواب این همه ظلم را خواهد داد .به امید اون روز