شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

ابلاغیه مهم دولت از حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان | حقوق کارمندان آب رفت

بخشنامه اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت از سوی معاون سازمان اداری واستخدامی کشور ابلاغ شد.

ابلاغیه مهم دولت از حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان | حقوق کارمندان آب رفت

حقوق کارمندان در ایران از میزان پایینی برخوردار است. حقوق کارمندان همیشه مورد اعتراض فعالان کارگری کشور بوده است. دولت نسبت به ترمیم حقوق کارمندان بی توجه است و نسبت به قشر کارگر دیدگاه مثبتی ندارد. نیاز است که حقوق کارمندان افزایش یابد تا آن ها بتوانند در شرایط مناسبی به زندگی خود ادامه بدهند. هر ساله به میزان اندکی حقوق کارگران رشد می کند که متناسب با رشد تورم موجود در کشور نیست. بخشنامه اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت از سوی معاون سازمان اداری واستخدامی کشور ابلاغ شد.

 اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت

بخشنامه اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت (بخشنامه شماره 67738 مورخ 13/6/1402 سازمان اداری و استخدامی کشور) به معاونین  توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ 1402/06/08 به استاد ردیف (4) جزء (س) ماده (116) قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور پاسخ گویی به استعلامات و ابهامات اداری دستگاه‌های اجرایی به شرح ذیل اعلام می گردد.

حقوق کارمندان

در ابلاغیه معاون سازمان اداری واستخدامی Hمده است، در اجرای مفاد بند (5) تصویب‌نامه شماره 3607/ت61134ه مورخ 1402/07/15 هیئت وزیران با اصلاحات بعدی آن (موضوع تصویب نامه شماره 6526/ت1669ه مورخ 1402/03/01 هیئت وزیران مبلغ ریالی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1402 مبلغ بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (29.658.000) ریال است. این رقم ملاک محاسبه "حداقل حقوق کارکنان دولت" مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در قوانین و مقررات مربوط است.

شایان ذکر است مبلغ حداقل حکم کارگزینی هر ساله در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied