شمانیوز
شما نیوز

وبا | وبا در ایران

هشدار به ایرانی ها | وبا وارد کشور شد

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا، قبل از خوردن میوه و سبزی باید آن‌ها را دقیق شست.

هشدار به ایرانی ها | وبا وارد کشور شد

به گزارش شمانیوز: بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر از نظر ابتلا به وبا مشکلی نداریم. به طوری که از ابتدای سال تا کنون پنج  مورد مبتلا به این بیماری در کشور داشته ایم.

به گفته وی در فصل گرما موارد ابتلا به اسهال شایع می شود و وبا یکی از علت های این عارضه است.به طور کلی وزارت بهداشت موارد وبا را در کشور رصد می کند

او بیان کرد: آب بدن بیماران مبتلا به وبا به دلیل عارضه اسهال، کم می شود که این کمبود را به خاطر از دست دادن آب باید جبران کنند. برای بیماری وبا معمولا آنتی بیوتیک لازم نیست و در موارد خیلی محدود، افراد نیازمند تجویز سرم هستند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: افراد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا، باید قبل از خوردن میوه و سبزی آن را به طور دقیق بشویند و در صورت نیاز نیز ضد عفونی کنند تا میکروب و آلودگی احتمالی از بین برود.

او ادامه داد: افراد باید قبل از خوردن هرگونه مواد غذایی، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند التور، دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند. بهتر است از  سالاد تهیه شده در منزل استفاده کنند.

عشرتی گفت: خودمراقبتی سبب کاهش هزینه های سلامت خواهد شد. خودمراقبتی باعث می شود تا نیاز افراد به مراجعه به مراکز درمانی کمتر شود.

او افزود: خودمراقبتی سبب می شود که طول مدت بیماری در بین افراد کاهش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied