شمانیوز
شما نیوز

خودرو وارداتی

زمان تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد | جزئیات جدید از واردات خودروهای کار کرده

جزییات واردات خودروهای کارکرده هفته بعد نهایی می‌شود.

زمان تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد | جزئیات جدید از واردات خودروهای کار کرده

وزارت صمت استارت خودرو وارداتی را آغاز کرد. پیش‌فروش خودرو وارداتی قبل از رسیدن چرخ آن‌ها به خاک کشور، ازجمله موارد بحث‌برانگیزی است که پیش از این با مخالفت سازمان بورس مواجه شده بود، ولی حالا وزارت صمت خودش تصمیم گرفته است تا در یک بستر تازه (به‌جای بورس کالا) نسبت به عرضه خودرو وارداتی اقدام کند. متقاضیان ثبت‌نام قرعه‌کشی خودرو وارداتی می‌توانند به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده است، ثبت‌نام خود را انجام دهند. جزییات خودرو وارداتی هفته بعد نهایی می‌شود.

زمان تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات واصله یکشنبه آینده کمیسیون مربوطه در دولت آئین نامه واردات خودروهای کارکرده را بررسی می‌کند و انتظار می‌رود ظرف دو هفته آتی این آئین نامه نهایی و برای اجرا ابلاغ شود.

لطف الله سیاهکلی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین آئین نامه واردات خودروهای کارکرده، بیان کرد: آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت نهایی شده و به دولت ارسال شده است. دولت نیز در حال بررسی آن است. تاکنون چندین جلسه کارشناسی برای بررسی این آئین نامه در دولت برگزار شده است. هنوز نیز کار کارشناسی لازم دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده فکر می کنم روز یکشنبه آینده کمیسیون اصلی امور زیربنایی در دولت تشکیل خواهد شد و در خصوص آئین نامه واردات خودروهای کارکرده تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد. به زودی این آئین نامه مصوب و ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتظار می رود صرف یک الی دو هفته آینده آئین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شود. هنوز صحبت کردن در خصوص جزئیات این آئین نامه زود است. بحث های متعددی در حال انجام است. ما نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردیم. تلاش ما بر این است که آئین نامه اجرایی که نوشته می شود، اهداف قانون گذار را نیز تامین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied