شمانیوز
شما نیوز

دسر | توپک شکلاتی

برای امشب سریع ترین دسر رو درست کن | طرز تهیه توپک شکلاتی با موز

اگر شماهم اهل درست کردن دسر هستید با ماهمراه باشید تا یک دسر خوشمزه ،مقوی و سریع را به شما آموزش دهیم.

برای امشب سریع ترین دسر رو درست کن | طرز تهیه توپک شکلاتی با موز

اصولا دسر به آن قسمتی از غذا گفته میشود که پس از جمع کردن بقیه غذا ها در سفره وجود دارد.

دسرها بصورت گرم، سرد و یا یخ زده سرو می شوند. البته دسرهای آشامیدنی کمی هم وجود دارند مثل نوشیدنی های ویمتو.
میوه خشک و عسل اولین دسرهای شیرینی بودند که مصرف می شدند. اما با گسترش نیشکر در سراسر جهان، دسر های متنوع تری تولید شد. با ماهمراه باشید تا یک دسر سریع و فوری به شما آموزش دهیم.

دسر

موادلازم 

  • بیسکویت پتی پور ۱ بسته
  • موز ۱ عدد
  • شکلات تخته ای یا شیری ۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی ۵ دقیقه ای بدون فر با موز بیسکویت

مرحله اول: خرد کردن بیسکویت

باید بیسکویت ها را پودر کنید. برای تهیه این شیرینی می توانید بیسکویت ساده یا شکلاتی استفاده کنید. بیسکویت را داخل یک نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا پودر شود. اگر غذاساز در دسترس دارید می توانید شیرینی را داخل غذاساز ریخته پودر کنید. می توانید به دلخواه می توانید کمی گردو خرد شده استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه موز را پوست بگیرید و داخل یک کاسه ریخته و با چنگال له کنید و بیسکویت پودر شده را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. حالا باید خمیر را خوب ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید. خمیر باید کاملا بدون ترک و لطیف باشد. حالا باید از خمیر بردارید و دست آن را گرد کنید.

مرحله سوم: آماده سازی شکلات

گلوله های تهیه شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید. حالا باید سس شکلاتی را تهیه کنید. شکلات دلخواه خود را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. یک کتری روی حررات قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا شکلات بن ماری و ذوب شود. می توانید به دلخواه آن را داخل مایکروفر قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی ۵ دقیقه و فوری

حالا توپک های شکلاتی تهیه شده را داخل شکلات ذوب شده بریزید و روی سینی قرار دهید و برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. سپس به دلخواه آن را تزئین و سرو کنید. به همین راحتی شیرینی ۵ دقیقه و بدون فر ما آماده شده است نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی