شمانیوز
شما نیوز

شامی | شامی شمالی

طرز تهیه شامی شمالی خوشمزه و ترش و راحت با گوشت چرخ کرده

شامی شمالی یا شامی گیلانی یکی از شامی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به روش شمالی در خانه تهیه کنید. در گذشته این غذا در گمج که یک ظرف سفالی سبز رنگ بود تهیه می شود و طعم و مزه غذا را در این ظرف بسیار خوشمزه و تر و جا افتاده می شود و امروزه نیز این ظرف ها وجود دارند و می توانید تهیه کنید و برای پخت غذا های گیلانی استفاده کنید. اما شامی شمالی با دیگر شامی های کمی متفاوت است زیرا با یک سس ترش مزه و عالی سرو می شود. شما می توانید شامی شمالی را به به همراه کته زعفرانی سرو کنید.

طرز تهیه شامی شمالی خوشمزه و ترش و راحت با گوشت چرخ کرده

مرحله اول:تهیه مواد شامی

به گزارش شمانیوز : ابتدا باید پیاز و سیب زمینی را پوست بگیرید، سپس رنده ریز بزنید و آب پیاز و سیب زمینی را بگیرید و به همراه سیر رنده شده و گوشت و تخم مرغ و ادویه ها خوب باهم مخلوط کنید. در این مرحله اگر مواد شل بود کمی پودر سوخاری یا آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

شامی
 

مرحله دوم: سرخ کردن شامی

مواد شامی باید خوب ورز بخورند تا مسنجم باشند. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و دست های خود را کمی خیس کنید و از مواد شامی بردارید و به صورت گرد به آن شکل دهید و هر دو طرف شامی را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود.

 

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه یکی از پیاز ها را رنده ریز بزند و یا نگینی خیلی ریز خرد کنید و داخل گمج یا قابلمه مورد نظر به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سرخ شود و بعد رب ها را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی رب ها گرفته شود، سپس روی مواد ۲ پیمانه آب جوش بریزید.

مرحله چهارم: پخت شامی شمالی

در ادامه باید مواد بجوش بیاید و بعد عصاره گوشت را اضافه کنید و به آرامی شامی های سرخ شده را اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا جا افتاده و سس کمی غلیظ شود. به همین راحتی شامی شمالی شما حاضر شده است به همراه برنج سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied