شمانیوز
شما نیوز

مرغ | اسکالوپ مرغ

طرز تهیه اسکالوپ مرغ ایتالیایی خوشمزه و لذیذ با سس قارچ و پنیر در فر

اسکالوپ مرغ یکی از غذا های بسیار خوشمزه ایتالیایی می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد و به همراه سس قارچ سرو می شود. اسکالوپ مرغ را در بعضی از رسپی با سس لیمو یا انواع سس ها سرو می کنند ولی با سس قارچ و کمی پنیر طعمی بی نظیری این غذا پیدا می کند. ایتالیا که مهد تمدن پاستا و پیتزا می باشد و در صعنت آشپزی بسیار خلاق و مبتکر نیز هستند و ترکیب کردن انواع غذا های دریایی و یا گوشتی با سس های مختلف نتیجه هیجان انگیری را به دنبال دارد.

طرز تهیه اسکالوپ مرغ ایتالیایی خوشمزه و لذیذ با سس قارچ و پنیر در فر

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

به گزارش شمانیوز : ابتدا باید شنیسل مرغ را به همراه یک پیاز خلالی شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل یک ظرف بریزید و مرغ را برای چند ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه دار شود و بعد با کمک چاقو سه برش بزنید تا مرغ به برش های نازکی تبدیل شود و بعد با کمک بیفتک روی آن بکوبید تا نازک شود

 
اسکالوپ مرغ
 

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

تخم مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و داخل کاسه بریزید و پودر سوخاری و آرد را نیز همین طور در کاسه های جداگانه بریزید. سینه مرغ مزه دار شده ابتدا داخل آرد و بعد تخم مرغ و در انتها پودر سوخاری بزنید و داخل روغن داغ شده به مدن ۱۰ دقیقه سرخ کنید تا طلایی شود.

 

مرحله سوم: تهیه سس قارچ

در همین حین که مرغ ها در حال سرخ شدن هستند باید قارچ ها را اسلایس کنید و به همراه کمی کره تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده و نرم شود. پیاز خلالی شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا پیاز کاراملی و شیشه ی شود و در انتها آبلیموترش و ادویه ها را اضافه کنید و کم کم شروع به اضافه کردن شیر کنید تا مخلوطی غلیظ و یکدست بدست بیاید.

مرحله چهارم: پخت اسکالوپ مرغ در فر

در ادامه بایذ داخل سینی مخصوص فر کاغذ روغنی قرار دهید و شنیسل های سرخ شده را داخل آن قرار دهید و روی هر کدام کمی سس قارچ و پنیر ریخته و برای ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا اسکالوپ مرغ پخته و پنیر ذوب شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied