شمانیوز
شما نیوز

کشک | کشک سیب زمینی

غذای سنتی خوشمزه جنوبی | طرز تهیه کشک سیب زمینی فوری و خوش طعم به روش جنوبی

غذا های فوری که با چند قلم مواد تهیه می شوند بسیار خوشمزه و راحت هستند و گزینه خوبی برای یک غذای سالم و مقوی می باشد که می توانید با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید، این غذا بومی جنوب کشور می باشد و با سبزی و رطب میل می شود. اما این غذا ترکیب کشک و سیب زمینی می باشد که فوق العاده خوشمزه و مقوی است زیرا از کشک تهیه شده است، شما می توانید از کشک های پاستوریزه یا محلی تهیه این غذا را تهیه کنید، اگر از کشک های محلی استفاده می کنید بهتر است آن را بجوشانید و بعد استفاده کنید. این غذا را به همراه نان تازه خشک یا محلی تیلت کنید و میل کنید و از خواص کشک بهرمند شوید، کشک یک نوع فرآورده لبنی می باشد که برای تقویت استخوان و سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه بسیار خوبی می باشد.

 غذای سنتی خوشمزه جنوبی | طرز تهیه کشک سیب زمینی فوری و خوش طعم به روش جنوبی

مرحله اول: تفت دادن پیاز

به گزارش شمانیوز : پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه که از قبل کمی روغن ریخته اضافه کنید و زردچوبه را افزوده و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود و در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا مکعبی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیب زمینی خوب سرخ و نرم شود.

 

کشک سیب زمینی

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه سیر ها را نیز پوست بگیرید و پوره یا رنده کنید و به سیب زمینی اضافه کنید و تفت دهید تا کمی عطر سیر بلند شود و بعد ۱ لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بسته و حرارت را متوسط کنید تا سیب زمینی ها پخته و نرم شود و آب اضافی داخل قابلمه کشیده شود و حالا باید با کمک یک گوشتکوب یا پوره کن آن را خوب له و پوره کنید.

مرحله سوم: تهیه کشک و سیب زمینی

وقتی خوب له شده کشک را اضافه کنید و هم بزنید و ۱ لیوان آب اضافه کنید و هم بزنید و بعد نعنا خشک را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد کمی روی حرارت قرار دهید و بعد به همراه نان خرد شده و سبزی خوردن میل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied