شمانیوز
شما نیوز

معلمان | خبر خوب معلمان

نحوه مشاهده رتبه بندی معلمان، احکام و زمان پرداخت معوقات + لینک

مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان در مرحله بررسی کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق و استان‌ها انجام می‌شود و تا ۹۸ درصد پرونده‌ها بررسی و به هیات ممیزه‌ها در سطح استان و هیات ممیزه مرکزی ارسال شده است.

نحوه مشاهده رتبه بندی معلمان، احکام و زمان پرداخت معوقات + لینک

احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خودمعترض و اعتراض آن‌ها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند در حال صدور است. براساس قولی که وزیر آموزش و پرورش داده است نتایج اعتراض به رتبه بندی‌ها نهایتا تا اول مهر اعلام می‌شود. از این رو مباحث مهمی وجود دارد که هم راستا با اعتراضات، هم ضرورت دارد و هم دغدغه معلمان عزیز است که البته برای اطلاع از نتایج اعتراضات و موارد اینچنینی باید این گزارش را در اندیشه معاصر تا انتها بخوانید.

مدیر کل پاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان در مرحله بررسی کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق و استان‌ها انجام می‌شود و تا ۹۸ درصد پرونده‌ها بررسی و به هیات ممیزه‌ها در سطح استان و هیات ممیزه مرکزی ارسال شده است.

سید مجتبی هاشمی درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان در مرحله بررسی کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق و استان‌ها انجام و تا ۹۸ درصد پرونده‌ها بررسی و به هیات ممیزه‌ها در سطح استان و هیات ممیزه مرکزی ارسال شده است.

 

وی افزود: ۶۲ هزار پرونده در هیات ممیزه مرکزی شامل افرادی است که رتبه‌های آنان یک، دو، سه، چهار و پنج است و به تدریج سایر رتبه‌ها در هفته‌های آینده در هیات ممیزه مرکزی و سطح استان بررسی می‌شود و فرآیند صدور احکام ادامه‌دار خواهد بود.


مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اعمال رتبه بندی برای نیرو‌های اداری متقاضی اظهار کرد: نیرو‌های محض اداری با توجه به منع قانونی تاکنون با وجود علاقه آموزش و پرورش به رفع این مشکل و اصلاح قانون، محقق نشده و امیدواریم که این مسئله به زودی حل شود.

بررسی، اجرا و تدوین آیین نامه رتبه‌بندی معلمان اقدام دیگری بود که دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود مورد توجه قرار داده بود؛ در واقع زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان از سال ۹۷ به گوش می‌رسید، اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایراد‌های لوایح این طرح را در چند ماه ابتدایی آغاز دولت برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.


مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد؛ اول اسفند ۱۴۰۰ اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایراد‌های شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

تأییدیه برخی رتبه‌های ۴ از طریق امور اداری شهرستان‌ها دریافت و احکام مربوطه صادر یا در حال صدور است و در طی روز‌های آینده نیز تأییدیه رتبه‌های ۵ ارسال خواهد شد. معلمان برای اطلاع از نتیجه رتبه‌بندی خود با مراجعه به سامانه www.mymedu.ir در قسمت حکم شاغلین می‌توانند احکام اصلاحیه رتبه صادر شده را ملاحظه کنند.

معوقات از اول فروردین ۱۴۰۲ قابل پرداخت خواهد بود و معوقات رتبه‌بندی از اول فروردین ۱۴۰۲ قابل پرداخت خواهد بود و معوقات سال‌های قبل (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) جزو دیون پرسنلی بوده و هر زمان تأمین اعتبار شود قابل پرداخت خواهد بود.

همچنین احکام معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس رتبه‌بندی به‌زودی اصلاح خواهد شد.

در حدود نیمی از موارد ثبت اعتراض، رتبه افراد با ارتقا همراه بوده است، اما در برخی موارد شاهد کسر رتبه هم هستیم که درباره کسر رتبه افراد قرار است طی جلسات کارشناسی تصمیم‌گیری شود.

با این حال رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته بود: «اعتراضات رتبه‌بندی فرهنگیان بررسی شده و عموماً وارد نیست، اما با این وجود، کاهش رتبه نمی‌دهیم».

بیشترین اعتراضات معلمان در رتبه‌بندی مربوط به شاخص‌های رفتاری و مواردی بود که مدیران مدارس درباره آن‌ها اعلام‌نظر کرده بودند همچنین در بخش‌های مرتبط با ارائه مدارک و با توجه به دشواری موجود در ارائه مدارک، شاهد ثبت اعتراضات بودیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره معلمان فاقد رتبه گفت: «اگر فردی با ۲۰ سال سابقه معلمی رتبه ندارد ممکن است به این دلیل باشد که فرد فرآیند رتبه‌بندی را کامل نکرده یا اینکه تقاضای رتبه‌بندی نکرده است، برای افرادی که رتبه ندارند تصمیماتی اتخاذ کردیم و بر این اساس آن‌ها به رتبه یک، دو، سه، چهار و پنج رتبه‌بندی می‌شوند و احکام افراد از این هفته اجرایی می‌شود و فرآیند اعمال رتبه‌ها شروع شده است».


وزارت آموزش و پرورش تا به امروز آمار معلمان فاقد رتبه را به رسانه‌ها اعلام نکرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied