شمانیوز
شما نیوز

لازانیا | لازانیا قالب دار

طرز تهیه لازانیا قالبی شیک و مجلسی و راحت با گوشت مرحله به مرحله

لازانیا قالبی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه لازانیا می باشد که همان طور که از نام این غذا پیداست در قالب تهیه می شود و همانند کیک است و برای مهمانی و مراسمات مختلف گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این لازانیا خوشمزه را با انواع مواد میانی تهیه کنید و برای مراسمات مختلف این لازانیای خوش طعم و راحت را تهیه کنید. شما می توانید از قالب میان تهی یا قالب ساده کیک استفاده کنید و یا حتی می توانید مواد را داخل قابلمه قرار دهید و بدون فر این غذای عالی را سرو کنید.

طرز تهیه لازانیا قالبی شیک و مجلسی و راحت با گوشت مرحله به مرحله

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

به گزارش شمانیوز : پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و بعد ادویه ها و نمک را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

 
لازانیا

مرحله دوم: افزودن رب و فلفل

یک سیب زمینی را از قبل پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و سرخ کنید و بعد از سرخ شدن به همراه فلفل دلمه خرد شده به مواد گوشتی اضافه کنید و تفت دهید و بعد ادویه داخل بسته بندی لازانیا را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها رب را اضافه کنید و تفت دهید تا از خامی خارج شود.

مرحله سوم: آبکش کردن ورق لازانیا

در ادامه باید یک قابلمه را پر آب کنید و بگذارید تا بجوش بیاید و بعد کمی روغن و نمک ریخته و روقه لازانیا را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا نرم شود. سپس آبکش کنید. اگر از لازانیا پیش پخت استفاده می کنید دیگر نیازی به جوشاندن ندارد و داخل آبجوش قرار دهید تا نرم شود.

 

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل باید کره را داخل تابه بریزید و بعد ذوب شدن آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد شیر ولرم را باید کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله پنجم: پخت لازانیا قالبی

کف قالب مورد نظر را باید سس بشامل بریزید و حالا باید دور تا دور قالب ورق لازانیا قرار دهید به طوری که نصف آن از قالب بیرون باشند و بعد کف مواد کمی سس و مواد گوشتی و پنیر پیتزا بریزید و چند ورق لازانیا را برش بزنید و روی مواد قرار دهید و مجدد روی آن سس و مواد گوشتی و پنیر پیتزا و این مراحل را تکرار کنید تا مواد تمام شوند و در انتها باید اضافه های برگ لازانیا بیرون مانده روی مواد بیاورید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied