شمانیوز
شما نیوز

قیمت مسکن | قیمت مسکن تهران

قیمت مسکن سقوط کرد | قیمت مسکن ارزان شد اجاره بالا رفت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر از کاهش قیمت مسکن در برخی شهرها داد.

قیمت مسکن سقوط کرد | قیمت مسکن ارزان شد اجاره بالا رفت

قیمت مسکن ارزان شد. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر از  کاهش قیمت مسکن در برخی شهرها داد. قیمت مسکن تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قیمت مصالح، زمین و سایر هزینه‌ها مانند پروانه ساختمانی و مواردی از این دست است. بنابراین قیمت مصالح تا 60 درصد، زمین تا 30 درصد و سایر هزینه ها تا 10 درصد می‌تواند بر قیمت مسکن تاثیر بگذارد. قیمت مسکن نیز تحت تاثیر تورم قرار گرفت و بالا رفت اما در حال حاضر در دوره رکورد است.

قیمت مسکن ارزان شد اجاره بالا رفت

مجتبی یوسفی، ضمن تاکید بر لزوم  نگاه جامع برای راه حل معضل مسکن در کلان شهرها، اظهارداشت: به مولفه‌هایی که به حوزه مسکن و سبد خانوار مرتبط هستند، نمی توان تک وجهی نگاه کرد؛ بلکه باید یک بسته جامع رای حل این معضل پیشنهاد داد که به مولفه‌های مختلف در آن توجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حوزه مسکن خوب نیست و اعتراض مردم به حق است ولی بیشترین دلیل این معضل، مجموعه‌ای از  مولفه‌های کلان اقتصادی است، وقتی بازارهای موازی و کاهش ارزش پول ملی اتفاق افتاده ;i برخی‌ها به این بازار می‌آیند تا سرمایه آن‌ها آب نرود.

وی افزود: بخشی از معضل مسکن به دلیل سوداگری‌ها است و بخشی از آن هم به تورم، کاهش ارزش پول ملی در مقابل ارز و موارد دیگر باز می گردد، وقتی این شرایط به وجود می آیند عده‌ای برای حفظ ارزش پول خود وارد حوزه خرید سکه و طلا و کالاهای سرمایه‌ای می شوند که سوداگری است و ما با آن مخالف هستیم اما مردم هم حق دارند؛ چرا که خواهان حفظ سرمایه خود هستند. برای حل معضل مسکن اولین مسئله رسیدن به ثبات اقتصادی است.

یوسفی با اشاره به اینکه در مجلس به ۳ وجه حوزه مسکن با ۳ قانون خوب پرداخته شد، گفت: در قانون جهش تولید مسکن در ابتدا به تامین مالی توجه شد و برای اولین بار بانک‌ها را موظف کردیم ۲۰ درصد از تسهیلات خود را صرف ساخت مسکن کنند و سپس حمایت از فعالین این حوزه یعنی انبوه سازان و مردم با اعطای زمین رایگان بود. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه دومین قانونی که اصلاح کردیم قانون مالیات بر خانه های خالی است، افزود: با این قانون کمک می کنیم که سوداگران از این بازار خارج شوند، اقدام بعدی ساماندهی اجاره‌بها بود که اقدامی بُعد حل کوتاه مدت معضل مسکن به حساب می‌آید.

یوسفی با اشاره به این نکته که مسکن یک پروژه بلند مدت است، ادامه داد: در دوره قبل با یک ترک فعل 8 ساله در حوزه مسکن مواجه بودیم، ۸ سال هیچ اتفاقی در حوزه مسکن نیفتاده است و وزیری را داشتیم که افتخار می کرد در دوره مدیریتش یک واحد مسکن ساخته نشده، خوشبختانه آهنگ حرکت دولت سیزدهم سرعت گرفته و تاکنون ۸ جلسه شورای عالی مسکن را در بالاترین سطح داشته یعنی اینکه اراده دولت سیزدهم حل معضل مسکن است.

یوسفی گفت: در حال حاضر در برخی از شهرها با اقداماتی که  دولت انجام داده شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت مسکن هستیم، این به معنی تلاش دولت برای حل مشکل مردم است. در این دو سال از اجرای قانون از یک هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام مسکن پرداخت شده است. این مبلغ چیزی حدود ۱۰ درصد اعتبارات بانک‌ها است و هنوز راه داریم تا به ۲۰ درصد برسیم.

برای اجاره یک واحد بالای ۱۱۵ متر در منطقه اختیاریه اگر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن (پول پیش) در نظر گرفته اید و توانایی پرداخت اجاره بهای ماهیانه ۴۵ میلیون تومان را دارید خیال‌تان راحت باشد. با مبالغ ذکر شده می‌توانید یک واحد ۱۴۰ متری ۷ سال ساخت در اختیاریه اجاره کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، همچنین یک واحد ۱۸۰ متری ۳ سال ساخت ۲.۹ میلیارد تومان جهت رهن کامل برایتان آب می‌خورد.

محله

متراژ

مشخصات

سال ساخت

رهن(تومان)

اجاره(تومان)

اختیاریه

۱۱۵

۲خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۴۰۱

۲٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

۲۴٬۰۰۰٬۰۰۰ 

اختیاریه

۱۳۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۴۰۰

۲٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

--

اختیاریه

۱۴۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۳۹۵

۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰

اختیاریه

۱۵۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۳۹۷

۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰

اختیاریه

۱۶۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۴۰۲

۳٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

--

اختیاریه

۱۷۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۴۰۲

۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰

اختیاریه

۱۸۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۳۹۹

۲٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

--

اختیاریه

۱۹۰

۳خوابه- آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۳۹۹

۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied