شمانیوز
شما نیوز

پرپشتی مو | راهکار پرپشت شدن مو

4 راهکار برای پرپشت شدن مو سر | موهای نازک خود را درمان کنید

همه افراد دوست دارند موهای سالم، پرپشت و ضخیم داشته باشند؛ از طرفی عوامل مختلفی مانند آلودگی، تغذیه نامناسب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و غیره می تواند بر روی ضخامت و تراکم موهای سر تاثیر بگذارد. در مقاله زیر ما به ما خواهیم گفت که چگونه موهای خود را پرپشت تر کنید.

4 راهکار برای پرپشت شدن مو سر | موهای نازک خود را درمان کنید

ریزش مو رایج‌ترین مشکل پوست و مو در سرتاسر جهان است. این مشکل فقط مخصوص آقایان نیست، بلکه برای بسیاری از خانم ها نیز از آن رنج می‌برند. در مواردی ریزش مو به حدی پیشرفت می‌کند که منجر به طاسی کامل سر می‌شود و گاهی ریزش مو به آرامی صورت می‌گیرد و تنها باعث کم پشت شدن مو سر می‌شود.

کم‌پشت شدن موها دلایل متفاوت بسیاری دارد؛ مثلا عادت‌های تغذیه‌ای نامناسب و استفاده از فست‌فودها، ژنتیک افراد، سبک زندگی، استرس و غیره می‌توانند بر ریزش بیشتر مو سر تاثیرگذار باشند.

پرپشت شدن مو

سبزیجات بیشتری مصرف کنید

سرعت رشد مو به پارامترهای درونی بدن مثل تغذیه سالم بستگی دارد. انتخاب مواد خوراکی مناسب که سرشار از آهن هستند مانند:

  • اسفناج
  • کلم کالی (کلم برگ)
  • برگ چغندر
  • انواع لوبیاها
  • پنیر سویا (توفو)

منبع غنی از آهن و بیوتین و زینک بوده و به رشد موی سالم کمک می‌کنند. بیوتین در موز، انواع لوبیا، گل کلم، تخم مرغ، بادام زمینی، عدس و ماهی سالمون وجود دارد.

درجه حرارت سشوار را کم کنید

به طور کلی بهتر است از درجه حرارت کمتری برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. گرما می‌تواند موهای نازک شما را شکننده و خشک کند و در نهایت باعث ریزش آن‌ها شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان، موهایتان را به کمک هوا خشک کنید.

در زمان استفاده از سشوار و یا اتوی مو درجه حرارت را پایین بیاورید. هرچه درجه حرارت پایین‌تر باشد، برای موهای نازک بهتر است. موهای نازک شما برای حالت گرفتن، به درجه حرارت خیلی بالا نیاز ندارد.

در خرید برس های مو تجدید نظر کنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از موهای نازک و آسیب دیده و پرپشت شدن مو انتخاب یک برس موی سر مناسب است. بهتر است استفاده از برس‌های فلزی گرد را فراموش کنید، چرا که هنگام استفاده از سشوار به طرز قابل توجهی گرم شده و باعث آسیب رسانی به موهای نازک می‌شوند.

برس های پلاستیکیِ سخت نیز می‌توانند باعث شکستگی مو شوند، زیرا بین موهای نازک گیر می‌کنند. امروزه بسیاری از متخصصان، برس موی گراز وحشی یا برس هایی که از الیاف نایلونی انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند را پیشنهاد می‌کنند.

این مدل از برس‌ها، به راحتی روی مو حرکت می‌کنند، بیش از حد گرم نمی‌شوند و به موهای نازک شما گیر نمی‌کنند.

عدم شستشو روزانه و نادرست موها:

شستشو بیش از حد موها می تواند باعث آسیب رساندن به آنها شده و رطوبت موها را از بین برده و موجب خشکی و پوسته پوسته شدن سر و در نتیجه ریزش مو می شود. هیچ چیزی برای درخشش و براقی موها بهتر از روغن های طبیعی مو نیست، می توانید با شانه زدن مرتب و منظم موها به پخش یکنواخت روغن ها کمک کنید. همچنین برای شستن موها بهتر است از آب ولرم (نه داغ) استفاده کنید، شستن سر با شامپو را به آرامی انجام دهید و شامپو و نرم کننده را به خوبی از پوست و موی خود بشویید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی