شمانیوز
شما نیوز

مشاور نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان؛

ارائه مشوقهای جدید در جذب سرمایه گذاری خارجی از سوی دولت

جوانمرد قصاب گفت: دولت نسبت به ارائه مشوق جدید در تبدیل ارز سرمایه گذاران خارجی به صورت اسکناس جهت تسهیل و تشویق سرمایه گذاری خارجی در ایران اقدام کرد.

ارائه مشوقهای جدید در جذب سرمایه گذاری خارجی از سوی دولت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد  چابهار  محمد مهدی جوانمرد قصاب مشاور نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان به خبرنگار بازار گفت: پیرو جلسات متعدد برگزار شده و پیگیرهای انجام شده توسط دفتر نمایندگی رئیس جمهور در امور افغانستان و با حمایت وزیر محترم اقتصاد، دولت نسبت به ارائه مشوق جدید در تبدیل ارز سرمایه گذاران خارجی به صورت اسکناس جهت تسهیل و تشویق سرمایه گذاری خارجی در ایران اقدام نمود.

وی افزود: با این اقدام منابع ریالی بیشتری برای سرمایه گذاران فراهم می شود و در نتیجه می توانند از این مشوق و تسهیلات برای آوردن ارزهای خود برای سرمایه گذاری در ایران استفاده نمایند. در این خصوص، سرمایه گذاران طبق اعلام دولت می توانند با مراجعه به بانک‌های ملت ، ملی، صادرات و تجارت نسبت به اطلاع دقیق از روند آن مراجع نمایند.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان اضافه کرد: این موضوع بارها توسط تجار خارجی بخصوص افغانستانی از مقامات ایرانی در خواست شده بود که خوشبختانه بعد از مدتها پیگیری به نتیجه رسید و گام موثر و مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران برداشته شد.

وی گفت: تصویب این موضوع در راستای تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در دفتر این نمایندگی مورد پیگیری و در روند ان تسریع گردیده ،که منشا خیری در تسریع و جذب سرمایه گذاری خارجی خواهد شد.

جوانمرد قصاب بیان کرد: به طور کلی رشد و توسعه اقتصادی نیازمند تامین مالی است. سرمایه، موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی در تمام نظریات و الگوهای رشد اقتصادی است و جذب سرمایه گذاری خارجی در این نظریات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: از آنجایی که امروزه تعاملات اقتصادی بین المللی و منطقه ایی به صورت گسترده ای رو به رشد است و اقتصاد کشورها بخصوص همسایگان از یکدیگر متاثر است ،لذا جریان سرمایه گذاری خارجی به عنوان پل ارتباطی این تعاملات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مشاور نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: تسهیل جذب سرمایه گذاران افغانستانی در ایران و همچنین حمایت از سرمایه گذاران ایرانی و افغانستانی و حل مشکلات آنان در حوزه های تجاری و قضایی در ایران و افغانستان، هدف تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید می باشد.

جوانمرد قصاب بیان کرد: این نمایندگی با ایجاد مدیریت واحد در بخش جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید و حل مشکلات سرمایه گذاران افغانستانی در ایران و سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان گامهای اساسی را در دستور خود قرار داده که در صورت رفع این موانع و یا تسهیل در روند، سرمایه گذاران سایر کشورهای را همانند اعلام همین مشوق البته در ایران را شامل خواهد شد ‌و آنها نیز از این مزایا بهرمند خواهند شد.

وی در پایان گفت: حمایت از سرمایه گذاران ایرانی که تمایل به سرمایه گذاری چه به صورت انفرادی و چه به صورت مشترک با سرمایه گذاران افغانستانی دارند، در دستور این کمیته قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied