شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد چابهار

اقتصاد دانش بنیان عامل مهمی برای توسعه پایدار در منطقه

نشست مشترک مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و هیأت همراه برگزار گردید.

اقتصاد دانش بنیان عامل مهمی برای توسعه پایدار در منطقه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ امیر مقدم رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه ای مشترک که با جواد مشایخ سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و هیأت همراه برگزار گردید با اشاره به نقش مهمی که امروزه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه یافتگی اقتصاد کشور ایفا می کنند اظهار داشت: نوآوری و کارآفرینی که این شرکت ها ایجاد می کنند، می تواند عامل مهمی برای توسعه پایدار باشد.

مقدم ضمن معرفی فرصت ها و بسترهای موجود در چابهار از جمله مراکزی مانند دانشگاه بین المللی چابهار گفت: به منظور افزایش رشد و توسعه، تربیت نیروی متخصص و اشتغال، مهمترین اولویت های سازمان با توجه‌ به علاقه مند ی ها تقویت همکاری مشترک با شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیرعامل سازمان همچنین اضافه کرد: این منطقه آمادگی ها و قابلیت ها برای ایفای نقش در اقتصاد بدون نفت از طریق ترانزیت را داراست.

جواد مشایخ سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان هم ضمن ابراز خشنودی از علاقه‌مندی، تحول و پیشرفت در توسعه فناوری در استان سیستان و بلوچستان گفت: در بازدید های صورت گرفته از مراکز دانش بنیان و پروژه های نوآورانه در زاهدان و همچنین چابهار، این منطقه با توجه به فرصت ها و پتانسیل های ویژه موجود، ویترین مناسبی برای کشور می باشد.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: فرصت های سرمایه گذاری با شیوه فناورانه و ارایه بسته های جذاب فناوری و نوآوری توانمند و خلاق، اولویت قرار گیرد و وظیفه حمایت از جریان توسعه و تسهیل را ما انجام دهیم چرا که رسالت توسعه و ایجاد مراکز فناوری‌ها زیست‌ بوم‌ بر عهده ما می باشد.

در پایان جلسه امیر مقدم خواستار همکاری‌های بیشتر فیمابین شد و خاطر نشان کرد: آمادگی داریم تسهیلات و اقدامات لازم را انجام دهیم تا جوانان ما در شرکت های دانش بنیان مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied