شمانیوز
شما نیوز

شربت | شربت جمبو

طرز تهیه شربت جمبو خوش طعم، مجلسی و غلیظ مرحله به مرحله

طرز درست کردن یک شربت خنک و مجلسی.

طرز تهیه شربت جمبو خوش طعم، مجلسی و غلیظ مرحله به مرحله

جمبو یکی از گونه های گرمسیری می باشد که در استان های ساحلی بخصوص جنوب کشور و بندر بوشهر در خیابان و معابر این میوه تابستانی را می توانید مشاهده کنید. جمبو شبیه به دانه های انگور است و رنگ آن بنفش متمایل به سیاه می باشد و بومی کشور هند و سریلانکا و نام جمبو برگفته از نام هندی آن می باشد. 

مواد لازم

جمبو ۳ کیلوگرم
شکر ۲ لیوان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید جمبو ها را خوب بشورید برای این کار آن را داخل لگن آب ریخته و خوب بشورید و چندین بار این کار را انجام دهید و تا خوب تمیز شود و بعد داخل قابلمه بریزید و تا نصف حجم آن آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و در این مدت تمام کف های روی جم ها را جمع کنید و بعد برای ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت جم ها را بگذارید تا بجوشد و حسابی نرم و له شوند.

 
شربت

مرحله دوم: له کردن

در ادامه باید جمبو ها را داخل یک سبز بریزید و زیر سبد یک آبکش قرار دهید و حالا با کمک یک گوش کوب یا پشت قاشق خوب مواد را فشرده کنید و تا آب میوه حسابی خارج شود و داخل سبد فقط تفاله باقی بماند.

 

مرحله سوم: تهیه شربت جمبو

در ادامه آب گرفته شده از میوه ها داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید و به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید و کف روی شربت را مداوم بگیرید تا در نهایت شربتی شفافی داشته باشید وقتی شربت کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل شیشه یا ظرف مورد نظر بریزید و برای تهیه شربت باید مقداری آب و یخ را داخل لیوان بریزید مقداری از شربت را ریخته و هم بزنید تا حل شود و بعد سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied