شمانیوز
شما نیوز

شمانیوزگزارش میدهد:

خرید لباس فرم مدارس چقدر آب میخورد؟

گر به مراکز عرضه‌کننده لباس فرم مدارس در اصفهان سر زده باشید، عجیب نیست با مشاهده قیمت‌های میلیون تومانی سرگیجه بگیرید! اگرچه مسئولان مرتبط راضی به گفت‌وگو درباره قیمت بالای فرم مدارس نشدند ولی عرضه‌کنندگان و فروشندگان لباس مدارس، علت قیمت بالای این اجناس را گرانی پارچه و مواد اولیه عنوان می‌کنند.

خرید لباس فرم مدارس چقدر آب میخورد؟

به گزارش شمانیوز:این روزها خانواده‌ها اگر از مراحل سخت ثبت نام در مدرسه و سرویس، تهیه نوشت افزار و خرید کیف و کوله گذشته باشند، باید به سراغ خان دیگری یعنی تهیه فرم مدارس بروند. اگر به مراکز عرضه کننده لباس فرم مدارس در اصفهان سر زده باشید، عجیب نیست با مشاهده قیمت‌های میلیون تومانی سرگیجه بگیرید! اگرچه مسئولان مرتبط راضی به گفت‌وگو درباره قیمت بالای فرم مدارس نشدند ولی عرضه‌کنندگان و فروشندگان لباس مدارس علت قیمت بالای این اجناس را گرانی پارچه و مواد اولیه عنوان می‌کنند. اکرم عیوض‌خانی، عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران نیز به تازگی از افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی لباس فرم مدارس نسبت به سال گذشته خبر داد.

مشاهدات میدانی از مراکز عرضه کننده لباس فرم مدارس در اصفهان نشان می‌دهد خانواده‌ها برای خرید یک دست لباس مدرسه به همراه لباس ورزشی برحسب سایز، کیفیت و طرح انتخابی مدرسه باید بودجه یک تا سه میلیون تومانی درنظر بگیرند.

لباس فرم دخترانه

درحال حاضر قیمت روپوش و شلوار مدارس دوره دبستان برای دختران از ۳۶۰ هزار تومان شروع می‌شود که این قیمت برای ساده‌ترین طرح لباس با کیفیت درجه دو است. درمقابل اگر خانواده تمایل به خرید لباس‌هایی با کیفیت درجه یک داشته باشند باید ۵۰۰ هزار تومان برای تهیه سایز یک و دو هزینه کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد لباس‌های مدارس دخترانه جنس کجراه درجه یک و دو و تترون دارد که مدل‌های ساده سایز یک و دو بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و سایزهای بزرگ‌تر ۵۰۰ تا ۹۸۰ هزار تومان قیمت خورده‌اند. البته لباس فرم مقاطع ابتدایی به صورت چند تکه طراحی می‌شوند و گاهی خرید یک دست لباس مدرسه دخترانه مناسب مقطع دبستان بالاتر از یک میلیون تومان هزینه دارد. همچنین باید هزینه مقنعه را به مانتو و شلوار مدرسه اضافه کرد که قیمت یک مقنعه با درجه کیفی دو برحسب اندازه ۵۵ تا ۹۰ هزار تومان و درجه کیفی یک ۷۵ تا ۱۴۰ هزار تومان است. براساس مشاهدات میدانی لباس فرم سایز بزرگ با جنس پارچه بهتر و با کیفیت‌تر انتخاب بیشتر خانواده‌های اصفهانی است زیرا لباس عمر بیشتری دارد و برای دو یا سه سال تحصیلی قابل استفاده است.

لباس فرم پسرانه

وضعیت بازار لباس فرم مدرسه مناسب پسرانه مشابه دخترانه است. پیراهن و شلوارهای فرم پسرانه از ۳۵۵ هزار تومان به بالا قیمت گذاری می‌شوند و قیمت مدل‌های با کیفیت‌تر به ۷۲۰ هزار تومان می‌رسد. اگر سراغ خرید لباس فرم پسرانه برای مقاطع بالاتر بروید، باید حدود یک میلیون تومان برای یک پیراهن و شلوار با کیفیت درجه یک بپردازید. بااین حال قیمت لباس فرم در تمامی تولیدی‌ها ثابت نیست و لباس‌های لوکس سه تیکه جین یا کتان و... انتخاب شماری از مدارس است که تا حوالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین مدارس گاهی کت تک فاستونی را به لباس فرم اضافه می‌کند که خانواده‌ها باید بیش از ۵۰۰ هزار تومان به هزینه لباس فرم فرزندان‌شان بیفزایند.

لباس ورزشی مدرسه

لباس فرم مدارس به تنهایی یکی از خان‌های خرید مدارس نیست و بعضی از مدارس به ویژه غیرانتفاعی والدین را ملزم به خرید لباس ورزشی به همراه لباس فرم می‌کنند. درواقع مسئولان مدارس پوشش یک‌دست دانش آموزان در کلاس یا زنگ ورزش را دلیل اصلی خرید لباس ورزشی از مراکز عرضه‌کننده لباس فرم مدارس عنوان می‌کنند. ست لباس ورزشی مدارس متشکل از گرمکن و شلوار مناسب مقاطع ابتدایی به زحمت با نرخ کم‌تر از ۴۰۰ هزار تومان پیدا می‌شود و بیشتر لباس‌های ورزشی حدود ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت گرمکن و شلوارهای ورزشی مناسب مدارس با کیفیت درجه یک نیز بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied