شمانیوز
شما نیوز

رشته پلو | رشته پلو خرما

طرز تهیه رشته پلو با خرما شیک و مجلسی به روش اصیل ایرانی

طرز پخت رشته پلو خرما محلی عالی در ادامه خواهید خواند.

طرز تهیه رشته پلو با خرما شیک و مجلسی به روش اصیل ایرانی

 

غذا های اصیل ایرانی ها بسیار خوشمزه هستند و یا این قرار است با رشته و خرما و کشمش تهیه شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی یکی از گزینه های بسیار خوب است و شما می توانید از مرغ ریش شده یا مرغ تکه ای استفاده کنید و یا اگر می خواهید سریع تر آن را تهیه کنید از گوشت قلقلی نیز می توانید استفاده کنید. 

مواد لازم

سینه مرغ ۱/۲ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
برنج ۳ پیمانه
رشته پلویی به مقدار دلخواه
زرشک ۱  ق غذا خوری
خرما ۱۰ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچبه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی ادویه داخل قابلمه بریزید و روی مواد آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید و بگذارید تا خنک شود.

 
رشته پلو خرما

مرحله دوم: پخت برنج

در ادامه باید برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید و زمانی که نرم شد باید رشته پلویی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از نرم شدن رشته پلویی آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و پلو را به همراه کمی دارچین بریزید و در انتها خرما های شسته شده را روی آن قرار دهید و دم بگذارید.

 

مرحله سوم: تفت دادن کشمش

در ادامه باید یک پیاز ریز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد کشمش را که از قبل خیس کردید به همراه کمی کره تفت دهید تا پفکی شود و بعد زرشک را اضافه کنید و تفت دهید و این مخلوط را کنار قرار دهید.

مرحله چهارم: سرو پلو

مرغ ریش شده را به همراه کمی کره و زعفران تفت دهید تا طلایی شود. زمانی که پلو دم کشید داخل دیس بکشید و روی آن را با مرغ و کشمش و خرما تزیین و سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied