شمانیوز
شما نیوز

خوراک | خوراک لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی و قارچ لعاب دار و خوشمزه

کنسرو خوارک لوبیا را از بیرون نخر خودت تو خونه با بهترین نحو و خوشمزه ترین شیوه درست کن.

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی و قارچ لعاب دار و خوشمزه

خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و لعاب دار است که با لوبیا قرمز تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه با ترکیب لوبیا چیتی و قرمز یا فقط قرمز استفاده کنید. این روش تهیه خوراک بسیار لعاب دار و غلیظ است و شما می توانید با افزودن قارچ و سیب زمینی طعم خوبی به این خوراک دهید. خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی را می توانید به همراه نان تازه میل کنید و بعضی ها این خوراک را با برنج نیز میل می کنند.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

لوبیا قرمز ۱ پیمانه
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
آبلیمو به مقدار لازم
قارچ ۶ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا قرمز را تمیز کنید و از چند ساعت قبا خیس کنید تا هم راحت تر پخته شود و نفخ آن نیز گرفته شود و حتما بین زمان خیس کردن لوبیا چندین بار آب آن را تعویض کنید. می توانید از ترکیب لوبیا چیتی و قرمز نیز استفاده کنید.

خوراک لوبیا
 
 
 

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه باید لوبیا بدون افزودن نمک داخل قابلمه ریخته و آب بریزید و زمان دهید تا ۱ الی ۲ ساعت لوبیا ها خوب پخته شود و بعد آبکش کنید و کنار قرار دهید. می توانید برای سهولت در کار از زودپز استفاده کنید و زمانی کمی نرم شد از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم: تفت دادن

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و به همراه روغن و زردچوبه و ادویه ها تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد یکی از سیب زمینی ها را نگینی ریز کنید و به همراه پیاز تفت دهید و بعد لوبیا را اضافه کنید و سیب زمینی باقی مانده را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل مواد قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

در ادامه روی مواد آب بریزید و زمان دهید تا سیب زمینی نرم شود و بعد سیب زمینی را از قابلمه خارج کنید و با کمک گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا له شود و بعد داخل قابلمه برگردانید و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بگذارید تا جا افتاده شود در همین حین قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا نرم شود و بعد به قابلمه اضافه کنید و در انتها نمک اضافه کنید و آبلیموترش بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied