شمانیوز
شما نیوز

قیمت لاستیک | قیمت لاستیک دولتی

قیمت لاستیک ترکید | سود تولیدکنندگان تایر از افزایش قیمت لاستیک در بازار آزاد

در ادامه این خبر به افزایش قیمت لاستیک می پردازیم.

قیمت لاستیک ترکید | سود تولیدکنندگان تایر از افزایش قیمت لاستیک در بازار آزاد

قیمت لاستیک دولتی اعلام شد. ماه گذشته ثبت‌نام لاستیک دولتی با قیمت لاستیک پایین آغاز شده است. قیمت لاستیک با سهمیه دولتی به صرفه است. برای خرید لاستیک سهمیه‌ای با نرخ دولتی دو روش حضوری و آنلاین ترتیب داده شده است. در این طرح تاکنون سه شرکت بارز، گلدستون و یزد تایر اعلام حضور کرده و بخشی از موجودی خود را برای خرید با نرخ دولتی در نظر گرفته‌اند. حال همزمان با آغاز این طرح، قیمت لاستیک‌های دولتی نیز اعلام شده است که در لیست زیر مشاهده خواهید کرد. در ادامه به افزایش قیمت لاستیک می پردازیم.

سود تولیدکنندگان تایر از افزایش قیمت لاستیک در بازار آزاد

چند ماهی‌ست که قیمت لاستیک در بازار آزاد تخت‌گاز می‌رود و صف‌های خرید آن روزبه‌روز طولانی‌تر می‌شود. بررسی‌ها حاکی از آن است که دلیل وضعیت کنونی کاهش تولید و فروش تایرسازان به دنبال کمبود ارز مورد نیاز این صنعت است.

موضوعی که در این روزها مطرح شده، بحث اختلاف سنگین قیمت میان کارخانه و بازار است. زیرا اخباری که از بازار به گوش می‌رسد، حاکی از افزایش چهار برابری قیمت لاستیک در 16 ماه گذشته است. اما آنچه از صحبت‌های مصطفی تنها، رئیس انجمن لاستیک برداشت می‌شود، متفاوت است. وی در گفت‌وگویی اذعان داشته است که این صنعت در سال جاری هیچ مجوزی مبنی بر افزایش قیمت نداشته است.

با این حال بررسی صورت‌های مالی تایرسازان این موضوع را تا حدودی رد می‌کند. چرا که اگر قیمت تایر یک شرکت به‌عنوان نماینده گروه، روی نمودار برده شود، مشخص می‌کند که قیمت این محصول به طور نامحسوسی صعودی‌ست. این در حالی‌ست که مصطفی تنها هرگونه افزایش قیمت را غیرقانونی دانسته است. اما ذکر این نکته نیز ضروری‌ست که رشد قیمت لاستیک در کارخانه با قیمت بازار تفاوت بسیاری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی