شمانیوز
شما نیوز

سویا | طعم دار کردن سویا

چطوری سویا را مزه دار کنیم که مزه گوشت بدهد

طعم دار کردن سویا به مزه گوشت در ادامه خواهید خواند.

چطوری سویا را مزه دار کنیم که مزه گوشت بدهد

در این گرونی گوشت و مرغ بهترین گزینه جایگزین آن سویا می باشد که خیلی خاصیت دارد و شما می توانید در بیشتر غذا ها مثل ماکارونی یا مواد لازانیا و مواد لوبیا پلو استفاده کنید. اما از فواید سویا برای بدن می توان به نابودن کردن سلول های سرطانی، قندخون را تنظیم می کند، به یائسگی کمک می کند، استخوان ها را مستحکم می کند، خواب را بهبود می بخشد، رنگ پوست را بهتر می کند و سویا اردبیل می توان گفت بهترین محصول کشاوری تو سطح کشور می باشد.

مواد لازم

 

سویا ۱/۲ بسته
پیاز ۲ عدد
عصاره مرغ ۱ عدد
پوره گوجه فرنگی ۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی سویا

 

ابتدا باید سویا را چند بار با آب گرم شیر بشورید و آب اضافه را دور بریزید و بعد برای ۱ ساعت با آب گرم خیس کنید تا دانه های سویا نرم شود سپس از یک صافی رد کنید دقت کنید یکی از نکات مهم این که سویا روغن نبرد در این نکنه می باشد که نباید وقتی در صافی می باشد با دست فشار دهید این کار باعث می شود روغن زیادی مصرف شود.

 
 
سویا

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

 

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز کنید و کمی روغن بریزید و پیا زها را تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد سویا را اضافه کنید با تفت دادن زمان دهید تا بوی زخم سویا گرفته شود و زمانی که سویا تغییر رنگ داد و کمی سرخ شد زردچوبه را اضافه کنید و مجدد تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه سویا طعم دار

 

برای این این که سویا مزه ی گوشت دهید یک عصاره مرغ پورد کنید و روی مواد بریزید و تفت دهید و در ادامه ادویه کاری و فلفل سیاه و کمی نمک را اضافه کنید و می توانید در این مرحله از پودر گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی استفاده کنید و زمانی که همه مواد آماده شد می توانید کمی رب اضافه کنید و تفت دهید به همین راحتی سویا شما حاضر شده است

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied